رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خبرداد؛

کشف بیش از ۱۱ هزار کیلو گرم فرآورده خام دائم غیر بهداشتی در استان مرکزی

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۰:۴۹
کد خبر: ۹۸۵۳۴۶
کشف بیش از ۱۱ هزار کیلو گرم فرآورده خام دائم غیر بهداشتی در استان مرکزی
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۱ هزار و ۳۷۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در طرح نوروزی این اداره کل از سطح استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سیروس سلمان‌نژاد افزود: این فرآورده‌ها از تاریخ بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین سال‌جاری در جریان چهار هزار و ۳۲۷ مورد بازدید از ۲ هزار و ۴۸ واحد عرضه، فروش، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، رستوران‌ها و غذا پزی‌های سطح استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

وی ادامه داد: ۹ مورد تخلف در این بازدیدها به دادگاه ارجاع و ۱۹ واحد تولید و عرضه محصولات خام دامی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و ۶ واحد نیز با دستور مقام قضایی مهر و موم شده‌ است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۶ مورد نمونه برداری نیز در راستای مقابله با آلودگی‌های میکروبی از محصولات مختلف این واحدها انجام شده‌ است.

سلمان‌نژاد افزود: با ۲۴ خودروی غیرمجاز حمل و عرضه محصولات خام دامی نیز در این مدت برخورد قانونی شده‌ است.

وی گفت: ۲۱ گروه از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی وظیفه بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه، نگهداری و فروش محصولات خام دامی را برعهده داشتند و ۶ هزار و ۶۰ نفر ساعت در این مدت از واحدهای تحت نظارت این اداره کل بازرسی به عمل آمده‌است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز