گلریزان حمایت از باشگاه‌های ورزشی / ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ درصدی برای باشگاه داران خسارت دیده کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۸:۳۰
کد خبر: ۹۸۹۸۲۱
گلریزان حمایت از باشگاه‌های ورزشی / ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ درصدی برای باشگاه داران خسارت دیده کرونا
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی پویش جوانمردان، گلریزان حمایت از باشگاه‌های ورزشی محسوب می‌شود چون باشگاه‌های ورزشی قلب تپنده ورزش استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان از طریق باشگاه‌های ورزشی پیگیری می‌شود و جلب مشارکت مردم برای کمک به باشگاه‌های خصوصی از تدابیری است که در اداره کل ورزش و جوانان استان اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: طرح پویش جوانمردان با هدف جلب حمایت موجران در بخشودگی یا تخفیف ۵۰ درصدی و یا استمهال بازپرداخت اجاره بهای باشگاه‌های ورزشی است و تعدادی از مالکان باشگاه‌های خصوصی هم در این مدت اجاره ملکشان را بخشیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۳۰ هزار صنف در رسته‌های مختلف شغلی در خراسان جنوبی داریم که تعداد ۲۱۶ باشگاه خصوصی ورزشی استان از این اصناف هستند و با توجه به مصوبه هیات وزیران در یازدهم فروردین ماه سال جاری از ۱۰ گروه مشاغال پرخطر تعیین شده‌اند که فعالیت آنها تعطیل شده و ۲ ماه است که دچار تعطیلی هستند.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد باشگاه‌های خصوصی ورزشی خراسان جنوبی مستاجر هستند افزود: یک هزار و ۱۲۴ نفر در ۲۱۶ باشگاه کادر اجرایی، مدیریتی و مربیانی هستند که در باشگاه‌ها فعالیت می‌کردند و به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲ ماه است که فعالیتی نداشته و هزینه‌های ثابتی مثل اجرایی و پرسنلی را پرداخت می‌کنند و چون استان ما در کار خیر پیش قدم است در یک طرح ابتکاری اقدام به راه‌اندازی پویش جوانمردان از ۲۱ فروردین کردیم.

عزیزی بیان کرد: دعوت از ورزشکاران و هنرجویان باشگاه‌های خصوصی برای پرداخت شهریه معوق خود به باشگاه و استفاده از ظرفیت مجامع خیرین ورزشیار استان برای کمک به باشگاه‌های ورزشی از دیگر اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: همچنین با مدیر شعب بانک‌های سپه، ملت، صندوق کارآفرینی امید، قرض‌الحسنه رسالت و ملی برای ارائه تسهیلات در حد ۴۰۰ میلیون تومان به شکل تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی صحبت کرده و به توافق رسیدیم که در مرحله اول ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲ درصد از طرف بانک قرض‌الحسنه رسالت قطعی شده و باشگاه‌ها می توانند به این بانک مراجعه کنند.

وی گفت: در حال تدوین بسته پساکرونایی برای باشگاه‌های خصوصی هستیم و در این بسته قصد داریم ظرفیت مازاد را در اختیار باشگاه‌های ورزشی قرار دهیم و اگر براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امکان بازگشایی باشگاه‌ها در ماه رمضان باشد در برنامه بین افطار و سحر ظرفیت مازاد را ایجاد می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: همچنین با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دنبال تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک هستیم تا در اختیار باشگاه‌های خصوصی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان طرح جشنواره گلریزان حمایت از باشگاه‌های خصوصی به شکل مجازی با محوریت گودهای زورخانه برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز