معاون پرستاری وزارت بهداشت:

پرستاران بهبود یافته به محل کار خود بازگشتند/۶۵ درصد پرستاران تماس مستقیم با بیماران کرونایی دارند!/ پرستاران تعدیل شده به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۲:۰۶:۲۲
کد خبر: ۹۹۰۸۲۴
پرستاران بهبود یافته به محل کار خود بازگشتند/۶۵  درصد  پرستاران تماس مستقیم با بیماران کرونایی دارند!/ پرستاران تعدیل شده به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند
معاون پرستاری وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از خدمات نیروهای پرستاری در بحران کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم حضرتی، روز دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس با خبرنگاران، گزارشی از خدمات و فعالیت‌های نیروی پرستاری در بحران کرونا ارائه داد.

او در ابتدای این نشست خبری مجازی با اشاره به تعداد پرستاران حاضر در مراکز درمانی گفت: ارتباط مستقیم با بیماران باعث شده تا تعدادی از نیروهای پرستاری، گرفتار ویروس کرونا شده و جان خود را از دست بدهند. در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از نیروهای پرستاری در مراقبت مستقیم از بیماران کرونایی قرار دارند.

حضرتی افزود:  ۱۴۲۹۰۵ نفر از بیماران دچار بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌ها تحت مراقبت پرستاران قرار داشته‌اند و ۴۰۵ مرکز مشاوره مراقبت در منزل نیز به طور فعال مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه ۳۰۵۴ نفر نیروی داوطلب پرستاری در خدمت بیماران کرونایی بوده‌اند، گفت: تاکنون ۴۴۵۶ پرستار خارج از روال اداری، جذب و مشغول کار شده‌اند و مجوز جذب ۳۰۰۰ نفر نیروی پرستاری نیز صادر شده است.

حضرتی در پاسخ به خبرنگار برنا درباره وضعیت پرستارانی که ترک کار کردند، گفت: تعداد بسیار محدودی از پرستاران ترک کار کردند که هنوز فرصت نشده به آنها رسیدگی کنیم. درباره این موضوع قانون وجود دارد و طبق نظر کمیته های تخصصی درباره آنها در آینده تصمیم گیری می شود.

او درباره وضعیت پرستارانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند، بیان کرد: تعدادی از پرستاران به دلیل ارتباط با بیماران کرونایی به این بیماری مبتلا شدند اما آنهایی که پس از بهبودی تست شان منفی بوده به کار برگشته و در مراکز درمانی مشغول کار هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره تعدیل نیروهای پرستاری در برخی بیمارستان‌های خصوصی، گفت: ما اصلاً با این موضوع موافق نیستیم که پرستاری که در دوره بحران تلاش کرده، تعدیل نیرو شود و از سازمان نظام پرستاری خواستیم فهرست اسامی پرستاران تعدیل شده را اعلام کند.

حضرتی در پایان تاکید کرد: پرستارانی که از اسفند ۹۸ تعدیل یا اخراج شده‌اند به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند تا موضوع را پیگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز