رییس شورای شهر رشت ؛

انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء شروعی برای ایجاد تحول در رشت خواهد بود / اجرای ۵ پروژه بزرگ عمرانی در رشت / اتصال شمال به جنوب پیاده راه مرکزی رشت با احداث زیرگذر

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۰:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۰۱۰۲
انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء شروعی برای ایجاد تحول در رشت خواهد بود / اجرای ۵ پروژه بزرگ عمرانی در رشت /  اتصال شمال به جنوب پیاده راه مرکزی رشت با احداث زیرگذر
اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه ی علنی شورای شهر اظهار داشت : امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آغازی برای تحولی جدید در بخش عمرانی شهر رشت خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسماعیل حاجی پور در جلسه ی شورای شهر رشت که شامگاه دیروز در سالن جلسات این شورا برگزار شد ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته ی مبارزه با مواد مخدر گفت : مواد مخدر بسیاری از خانواده ها را از هم پاشیده کرده و جوانان زیادی را تحت تاثیر قرار داده و مبارزه با مواد مخدر باید از خانواده ها آغاز گردد و رفتار والدین تاثیر گذار خواهد بود .

وی افزود : دستگاههای ذیربط به یکدیگر کمک کنند تا مواد مخدر ، این بلای خانمان سوز از جامعه دور شود و مردم باید بدانند که معتاد یک مجرم نیست بلکه یک بیماز است و می توان یک فرد معتاد را با روشهایی از این مهلکه نجات داد.

حاجی پور همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران وی و فرا رسیدن هفته قوه قضاییه عنوان کرد : این هفته را به تمامی قضات پاکدست تبریک عرض نموده و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان را تسلیت عرض می نماییم.

حاجی پور همچنین به فرا رسیدن دهم تیرماه ،روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت : این روز را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم همانگونه که مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند با تعامل و همراهی سازمانها پیچ و خم های اداری و بروکراسی برای تولید کنندگان برداشته شود و آرامش روانی  برای آنان ایجاد گردیده تا ان شاالله بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امضای تفاهم نامه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : امروز با ورود مسوولین این قرارگاه به رشت ،تفاهم نامه فی ما بین به امضا رسید و قرار بر این است که سه پروژه ی بزرگ در سطح شهر رشت توسط قرارگاه خاتم اجرایی شود .

حاجی پور ادامه داد : روگذر میدان هفت آذر (نیروی دریایی ) ، روگذر یا زیرگذر میدان مصلی ،زیرگذر میدان شهرداری رشت ،میدان حضرت ولی عصر (عج) در شمال شهر و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود پروژه های مورد نظر این تفاهم نامه خواهد بود که جمع اعتبارات این پروژه ها 4500 میلیارد تومان می باشد .

رییس شورای شهر رشت در خصوص ایجاد روگذر میدان شهرداری رشت اظهار داشت : پس از اجرایی شدن پروژه ی پیاده راه مرکزی شهر رشت که کار ارزشمندی بوده است اما به طور کامل تکمیل نگردید ،همکاران شورایی نگران وضعیت بازار و مشاغل حاشیه ی این پیاده راه بودند که حتی به سبب ایجاد پیاده راه برخی از این مشاغل و منجمله بانک ها تعطیل شدند و به جهت رکودی که در بازار پیش آمد تصمیم بر آن شد که ارتباط شمال به جنوب میدان شهرداری برقرار شود و بدین جهت مسیری دو بانده رفت و برگشت در نظر گرفته شده و با ایجاد مسیر 4 بانده از سوی میراث فرهنگی گیلان به جهت حفظ ساختمان های تاریخی آن منطقه مخالفت گردید و ان شاالله این مسیر دوبانده پس از مطالعات دقیق اجرایی خواهد شد .

حاجی پور با بیان اینکه رودخانه های زرجوب و گوهررود نیز ساماندهی خواهد شد گفت : آزاد سازی و دیواره سازی رودخانه ،جمع آوری فاضلاب و تثبیت رودخانه از جمله مواردی است که با امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم مورد انتظار است و البته نیازمند اعتبارات ملی و هستیم و در اول راه قرار داریم.

وی تاکید کرد : برای ساماندهی رودخانه ها تمامی نهادهای ذیربط باید با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند و از جناب آقای دکتر نوبخت رییس محترم سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست می کنیم که این در اجرای این پروژه ، رشت را به صورت ویژه ببینند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز