مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ؛

لزوم ورود سرمایه گذاران در رشته سوارکاری / گسترش رشته سوارکاری در گیلان موجب درآمد زایی و اشتغال خواهد شد / اسب کاسپین یک نام و برند معروف در دنیاست

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۰۹:۵۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۳۴۹۷
مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در جلسه ی دیدار رییس فدراسیون سوارکاری با استاندار گیلان اظهار داشت : رشته سوارکاری استان نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه رشته ی سوارکاری می تواند فرصت خوبی برای اشتغالزایی در استان باشد ،گفت : رشته ی سوارکاری قدمت دیرینه ای در گیلان و شمال کشور دارد و نژاد و ریشه ی اسب کاسپین در گیلان وجود دارد و این پیشینه می تواند سبب شود که مسابقات و همایش های بین المللی در گیلان برگزار شود .

وی با بیان اینکه اسب کاسپین یک نام و برند معروف در دنیاست، افزود : از استاندار محترم درخواست می کنم با مجوز برگزاری نمایشگاه اسب کاسپین به میزبانی گیلان با حضور کشورهای مختلف جهان در پایان سالجاری با توجه به شرایط و بحث ویروس کرونا موافقت کنند.

بخشی تاکید کرد : اسب کاسپین یا اسبچه خزر با قدمت بیش از 5 هزار ساله ای که در شمال کشور دارد اکنون در کشورهای اروپایی با قیمت گزاف به فروش می رود و این در حالی است که اصالت ایرانی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در خصوص مشکلات هیات سوارکاری گیلان گفت : این هیات از دارا بودن پیست سوارکاری محروم است و زمین پیست کنونی توسط سازمان خصوصی سازی در حال واگذاری بود اما با پیگیری های سازمان بازرسی و استانداری از واگذاری این زمین جلوگیری شد و امیدواریم با عنایت نهادهای ذیربط این زمین به هیات سوارکاری استان بازگردد چون تنها پیست سوارکاری گیلان است .

بخشی ،اسب و سوارکاری را یک رشته صنعت درآمد زا خواند و افزود : انشاالله با رشد و گسترش رشته ی سوارکاری در گیلان و برگزاری مسابقات بتوانیم این رشته را فعال کنیم و اشتغالزایی نیز در این زمینه به وجود آوریم.

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم با رونق رشته ی سوارکاری ،استان گیلان به جایگاه اصلی خود در خصوص این ورزش برگردد.

بخشی در پایان عنوان کرد : این رشته نیازمند سرمایه گذارانی برای رشد و توسعه است و اداره کل ورزش و جوانان گیلان و هیات سوارکاری استان از سرمایه گذاران این حوزه استقبال می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز