استاندار گیلان در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد؛

بازرگانان گیلان، اراده‌ای جدی برای همکاری با دولت در مسیر توسعه اقتصادی ایران دارند / تجار برای تحقق جهش تولید و ایستادگی کشور مقابل تحریم‌ها، خود را متعهد می‌دانند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۹:۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۶۳۸۶
بازرگانان گیلان، اراده‌ای جدی برای همکاری با دولت در مسیر توسعه اقتصادی ایران دارند / تجار برای تحقق جهش تولید و ایستادگی کشور مقابل تحریم‌ها، خود را متعهد می‌دانند
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا با تمایل تجار امکان بازگشت ارز حاصل از صادرات مهیا گردد، گفت: بازرگانان استان ، اراده ای جدی برای همکاری با دولت در مسیر توسعه اقتصادی ایران دارند و برای تحقق جهش تولید ، اقتصاد مقاومتی و ایستادگی کشور مقابل تحریم‌ها، خود را متعهد می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر (سه شنبه) در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور جمعی از مدیران، بازرگانان و سرمایه گذاران استان برگزار شد، با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: در این دیدار بر لزوم موظف شدن بانک های خصوصی و غیردولتی به تامین مالی برای سرمایه گذاری ثابت و در گردش طرح های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی، شرکت های تعاونی و کارآفرینان استان تأکید کردم.

وی ادامه داد: لازم است در شرایط ایستادگی و مقاومت امروز ، تامین‌کننده ارز مورد نیاز برای تهیه ملزومات اساسی کشور باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: در شرایطی که صادرات نفتی با دشواری هایی همراه است؛ باید صادرات غیرنفتی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و از دستاوردهای ارزی آن در جهت تامین ضروریات مورد نیاز کشور بهره‌مند شویم چراکه واردات کالاهای اساسی، نیازمند تامین ارز است.

دکتر زارع با تصریح اینکه راه‌حل تحقق این امر دور کردن صادرکنندگان از فضای اقتصادی و انزوای تجار نیست، بیان داشت: به تعبیر رییس جمهوری؛ صادرکنندگان سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی علیه ملت و کشورمان هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا با اراده و تمایل بازرگانان امکان بازگشت ارز حاصل از صادرات فراهم شود، خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت های صادقانه آنان؛ بازرگانان نسبت به کشور و تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و نیز ایستادگی در مقابل تحریم‌ها خود را متعهد می‌دانند که ستودنی است.

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، موضوع تهاتر کالای صادراتی با کالای وارداتی مورد توجه است و برای تحقق این مهم، می توان از طریق میربیزنس بانک (بانک ملی در مسکوی روسیه) بهره گرفت.

استاندار گیلان با یادآوری شرایط کنونی کشور گفت: عدم بازگشت ارز؛ بیش از دولت، صادرکنندگان را متضرر می کند زیرا ممکن است سال بعد مجبور شوند کالای خود را گران‌تر بخرند که در این حالت، مزیت رقابتی کالا از بین می رود.

دکتر زارع با اشاره به اراده خوب بازرگانان و تاجران گیلانی برای همکاری با دولت در مسیر توسعه و تعالی اقتصادی کشور، تأکید کرد که دستگاه های اجرایی استان مطابق با چارچوب های قانونی، همکاری های لازم را انجام دهند.

در این جلسه شماری از بازرگانان استان نیز دغدغه های خود در خصوص نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات را مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز