عواقب قانونی پوشاندن پلاک وسیله نقلیه

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۳:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۰۰۹۵
عواقب قانونی پوشاندن پلاک وسیله نقلیه
رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: پوشاندن و یا ناخوانا کردن پلاک وسایل نقلیه برای فرار از قانون و عدم ثبت تخلف توسط پلیس و دوربین‌ها جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "جاور صفاری"  با اعلام این خبر گفت: پوشاندن و ناخوانا کردن پلاک وسیله نقلیه، بیشتر در بین رانندگان موتورسیکلت شایع است که مصداق قانونی جرم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: برخی از رانندگان به منظور فرار از قانون با گذاشتن خورجین، کلاه‌ایمنی، قفل، زنجیر و وسایل این‌چنینی مبادرت به پوشاندن یا ناخوانا کردن پلاک موتورسیکلت می‌کنند.

وی بیان داشت: پوشاندن و یا ناخوانا کردن پلاک وسایل نقلیه برای فرار از قانون و عدم ثبت تخلف توسط پلیس و دوربین‌ها جرم محسوب می‌شود.

سرهنگ صفاری ادامه داد: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تمامی قوانین و مقررات عمومی مربوط به خودروها، درباره موتورسیکلت‌ها نیز جاری است که یکی از این قوانین نیز درخصوص خوانا بودن پلاک‌ها است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر مقررات با موتورسیکلت‌هایی که به هر دلیل پلاک‌شان پوشیده یا دستکاری شده باشد، برخورد می‌شود اظهار داشت: اگر موتورسیکلتی پلاکش دستکاری یا تغییر کرده باشد، ماموران این وسیله را متوقف کرده و راننده را نیز به مراجع قضائی معرفی می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان از موتورسواران خواست، حتماً به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و ضمن پرهیز از ورود به خطوط ویژه،‌ پیاده‌روها و معابر ممنوعه حتماً از کلاه‌ایمنی استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز