رییس شورای اسلامی شهرستان رشت ؛

عدم اختصاص قیر برای آسفالت در برخی از شهرهای شهرستان / تشکیل دبیرخانه رسیدگی به مشکلات شوراها و بخش های رشت

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۹:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۲۲۹۷
عدم اختصاص قیر برای آسفالت در برخی از شهرهای شهرستان / تشکیل دبیرخانه رسیدگی به مشکلات شوراها و بخش های رشت
ابراهیم اخوان رییس شورای اسلامی شهرستان رشت در جمع اصحاب رسانه از تشکیل دبیرخانه رسیدگی به مشکلات شوراها ک بخش های شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ابراهیم اخوان رییس شورای اسلامی شهرستان رشت در جمع خبرنگاران با تشریح ساختار شورای اسلامی شهرستان اظهار داشت : شورای اسلامی شهرستان رشت از 14 عضو منتخبین مردم و نمایندگان شوراهای شهر و بخش های تابعه شهرستان رشت تشکیل می شود که 6 بخش و 8 شهر و از جمله کلانشهر رشت را شامل می شود .

وی ادامه داد : شورای شهرستان نمایندگان برگزیده از 298 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان رشت هستند و اعضای شورای شهرستان برخواسته از بطن مردم شریف می باشد که این ویژگی مهم از چشم مسوولین همواره مغفول مانده است.

اخوان اضافه کرد : این پارلمان که همیشه توانمندی خوبی در ادوار گذشته داشته   در قانون نیز وظایف آن به صراحت ذکر شده است که می تواند در تصمیم گیری های کلان حوزه مدیریتی شهرستانی دخالت و  تاثیر گذاری داشته باشد .

اخوان عنوان کرد : خوشبختانه در اصل هفتم قانون اساسی کلیه شوراهای موجود در کشور را از ارکان تصمیم گیری اداره ی امور کشور دانسته اند همچنین اصل 100 قانون اساسی نیز برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ،اقتصادی ،عمرانی ،بهداشتی ،فرهنگی و سایر امور رفاهی هر منطقه اداره ی امور آنها را با توجه به مقتضیات محلی موجود به نظارت شوراها منوط کرده اند.

وی تاکید کرد : همچنین در اصل 103 قانون اساسی و ماده 104 از قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور ،استانداران ،فرمانداران ،بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارت شوراها ملزم به رعایت تصمیمات این شوراها هستند و این شوراها صاحب نظر در تمامی حوزه های مرتبط با شهرستان بوده و می توانند نظرات و پیشنهادات خود را جهت کارآمدی بیشتر امور به دستگاههای اجتماعی ذیربط و کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای استان منعکس نمایند.

 وی با گلایه از عدم دعوت اعضای شورای شهرستان در جلسات تصمیم گیری کلان حوزه شهرستان گفت : متاسفانه در این جلسات تصمیماتی برای شهرستان و بخشها گرفته می شود که نمایندگان شوراها حضور ندارند و امیدواریم که این معضل مرتفع شود و طی یک بخشنامه مهم به کل سطح شهرستان ابلاغ شود .

رییس شورای اسلامی شهرستان رشت اظهار داشت : برای نخستین بار در شورای اسلامی شهرستان رشت دستوری مصوب شد که دبیرخانه شورای هماهنگی و رسیدگی به مسایل و حل و فصل مشکلات فی مابین شوراهای شهر و بخش راه اندازی خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نابسامان راه در معابر شهری و جاده های مواصلاتی شهرستان رشت اشاره کرد و گفت ؛ به دلیل اختصاص ندادن قیر برای آسفالت مشکلات عدیده ای در این بخش داریم پس از گذشته سه سال عمر شورا یک کیلومتر قیر به برخی از شهرهای شهرستان رشت اختصاص داده نشد.

اخوان با بیان اینکه برخی از شهرهای شهرستان رشت بسیار محروم هستند، اظهار داشت: به شهر خشکبیجار به عنوان یکی از شهرهای قدیمی استان گیلان توجه نشده که این مهم یکی از دلایل محرومیت این شهر است.

 وی تعریض جاده خمام به خشکبیجار با توجه به فوتی های ناشی از تصادف در این جاده را از نیازهای ضروری دانست و خاطر نشان کرد: قول هایی در این ارتباط داده شده اما متاسفانه عملی نشده ضمن اینکه میدان ولیعصر بزرگترین میدان شهر خمام به بندرانزلی نیز در خور این شهر نیست.

وی با بیان اینکه کمربندی لشت نشاء و سنگر از شهرهای دیگر شهرستان رشت نیز رها شده و توجهی به این شهرها نمی شود، اضافه کرد: نباید به مردم وعده داده شود به آنان بگویند که نمی توانیم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز