فرماندار شهرستان رشت در پاسخ به سوال برنا؛

در زمینه عزاداری های ماه محرم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۱:۳۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۴۴۲۲
در زمینه عزاداری های ماه محرم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم
علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوال برنا گفت : در زمینه ی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شهرستان رشت تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح الهی فرماندار شهرستان رشت در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : اصحاب رسانه بازوان پر توانی اداری و اجرایی برای مسوولین هستند که مشکلات جامعه ، مردم و موانع پیشرو را شناسایی کرده و انعکاس می دهند و مسوولان می توانند از این موارد در جهت رفع معضلات بهره گیری کنند.

وی افزود : مسوولین موظف هستند که مشکلات را پیگیری کرده و تا جایی که خود در توان دارند خدمتگزاری کنند و در صورتی که حیطه ی وظایف و فعالیت آنان قرار ندارد به مسوولین در رده های بالا انعکاس دهند و در هر صورت باید پاسخگوی مردم باشند.

فتح اللهی عنوان کرد : مردم ما مردم فهیمی هستند و اگر ببینند که مسوولی در تلاش برای رفع مشکلات است یقینا به آن مدیر اعتماد خواهند کرد .اگر با مردم صادق باشیم آنان نیز مسوولان را باور خواهند کرد .

وی اطلاع رسانی خبرنگاران را مهمترین حلقه ی ارتباطی در فعالیت های دولتمردان خواند و گفت : قطعا انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های اجرایی نهادها و مدیران موجب خواهد شد که ارتباط بین مردم و مسوولین پر رنگ تر گردد ، اصحاب رسانه تیزبینانه در جامعه و بین مردم حضور دارند و دلسوزانه موانع و مشکلات را رصد کرده و به مسوولین انتقال می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص تمهیدات ستاد مقابله با کرونا در ایام محرم گفت : اعتقاد به باورها در ماه محرم در ایران اسلامی بسیار قوی و بی نظیر است و عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) در دلها حک شده است و کسی را نمی توان یافت که در ماه محرم اشکی را نریزد و دلش نلرزد.

وی افزود : متاسفانه ویروس کرونا بر تمامی فعالیت های اجتماعی تاثیر گذاشته و لطمه وارد کرده است .شهرهای قرمز در بحث کرونا شرایط خاص خود را دارند و ما هر روز آمار را رصد می کنیم و تصمیمات نیز بر اساس این رصدها خواهد بود .

فتح الهی ادامه داد : بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایام محرم  در ستاد ملی مقابله با کرونا ضوابط تعرفه شده است و ما نیز در همان چارچوب بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر شهرستان رشت در وضعیت قرمز قرار دارد ،دستورالعملی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ابلاغ شده که در آن دستورالعمل شکل فعالیت هیات های مذهبی ،مساجد و تکایا ذکر شده است و اشاره شده که حرکت دسته جات عزاداری در خیابانها ممنوع است و برپایی ایستگاه های صلواتی و تجمعات با حجم بالای افراد نیز ممنوع است و همه ی این موارد به اطلاع هیات های امنا مساجد رسانده شده است.

وی گفت : برپایی سفره ها برای توزیع نذورات نیز ممنوع است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز