استاندار در دیدار هیات رئیسه خانه احزاب گیلان؛

اولویت امروز، حفظ انسجام ملی و صیانت از سرمایه های اجتماعی است / نخبگان، زمینه ساز تقویت اعتماد عمومی در جامعه باشند / ایستادگی مردم مقابل تحریم های غیرقانونی، یک افتخار ملی است / اشتغال جوانان تحصیل کرده گیلان با جدیت دنبال می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۸:۳۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۰
اولویت امروز، حفظ انسجام ملی و صیانت از سرمایه های اجتماعی است / نخبگان، زمینه ساز تقویت اعتماد عمومی در جامعه باشند / ایستادگی مردم مقابل تحریم های غیرقانونی، یک افتخار ملی است / اشتغال جوانان تحصیل کرده گیلان با جدیت دنبال می شود
استاندار گیلان اولویت امروز را حفظ انسجام ملی و صیانت از سرمایه های اجتماعی دانست و با بیان اینکه ایستادگی مردم مقابل تحریم های غیرقانونی، یک افتخار ملی است، گفت: نخبگان و گروه های مرجع با تقویت سرمایه های اجتماعی، زمینه ساز تحکیم اعتماد ملی به مسئولان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار با هیات رئیسه خانه احزاب استان، احزاب را از ساز و کارهای مقوّم مردم سالاری در کشور و دارای نقشی والا در جامعه و پیشرفت آن خواند و اظهار داشت: برای نیل به توسعه سیاسی و اقتصادی، ایجاد احزاب قانونی و فعالیت مستمر آنها را لازم می دانم و بر این مبنا سلسله نشست هایی که برپا می شود؛ در راستای هم افزایی، هم فکری و هم اندیشی با نمایندگان احزاب و بهره گیری از نظرات آنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری هاست.

 وی وجود احزاب سیاسی در جامعه را یک نیاز ضروری برای دولت و نیز جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: تفاهم و انسجام ملی و اهتمام به حفاظت از سرمایه های اجتماعی، اولویت امروز ایران است و تأکید دارم همه جریانات سیاسی و مسئولان برای بهتر اداره شدن کشور ، باید انسجام داشته باشند و به گونه ای عمل کنیم تا به عنوان نخبگان جامعه؛ زمینه ساز تقویت اعتماد عمومی باشیم.

 استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه کشور، سرمایه اجتماعی و پشتیبانی مردمی از نظامی است که مفتخر به رأی مردم و حمایت آنان است و تجربه های گذشته و نیز نمونه های مشابه اخیر نیز به روشنی نشان می دهند جایی که بهره مند از اعتماد ملی بوده ایم؛ توانسته ایم بر چالش ها فائق آییم.

 وی بیان داشت: در جریان تشدید تحریم‌های غیرقانونی دولتی مستکبر با رفتارهایی خلاف قواعد پذیرفته شده بین المللی، با پایمردی و استقامت مردم ، از تنگناها گذر کردیم و امروز، به این افتخار ملی می بالیم.

  نماینده عالی دولت در استان با یادآوری دشمنی‌های استکبار با نظام و مردم ایران اسلامی افزود: آنهایی که کوشیدند با تزریق یأس و تیره نشان دادن آینده ایران عزیز، مردم را نسبت به افق های پیش رو ناامید سازند ؛ با رفتاری از سوی این ملت بزرگ مواجه شدند که همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

 دکتر زارع ادامه داد: در جریان مدیریت کرونا نیز آشکارا بیان داشته ام که با همکاری مردم و تعامل آنان با دست اندر کاران مبارزه با بیماری، می‌توانیم سیاست های مقابله ای با این ویروس منحوس را به درستی به مرحله اجرا بگذاریم.

 وی اظهار داشت: آینده ایران ، ارتباط وثیقی با نقش آفرینی نهادهای مدنی ، احزاب، نخبگان و همه بازیگران موثر در عرصه های اجتماعی و سیاسی دارد؛ چشم اندازی که با بهره گیری درست و اصولی از ظرفیت های مادی و معنوی کشور، به طور قطع، امیدوارانه و روشن است.

 استاندار گیلان با اشاره به تجربه های متعدد ایران در دوران مختلف همچون جنگ و تحریم گفت: تجربه حوادث و رویدادهای گذشته نشان می دهد می توانیم با مدیریتی مطلوب و همراهی همه نخبگان، شرایط پیچیده و دشوار کنونی را نیز پشت سر بگذاریم.

 وی شرط عبور از این شرایط را استفاده از آرای همه صاحبنظران خواند و گفت: در این ارتباط ؛ با آغوشی باز آماده شنیدن نظرات آنان و به کار بستن این ایده ها هستم.

 دکتر زارع بیان کرد: نشاط ، تحرک و امید لازمه حرکت در مسیر توسعه است و در این راه نیازمند صف آرایی متناسب با مقتضیات روز هستیم؛ جبهه کنونی ، تلاش و همت در عرصه اقتصادی و اهتمام به گشایش امور مردم و بهبود معیشت آنها را می طلبد.

 وی از همه فعالان سیاسی، اثرگذاران اجتماعی و شخصیت ها خواست برای همراهی در مسیر مقابله با توطئه های دشمنان ، به صحنه بیایند و با تقویت سرمایه های اجتماعی، زمینه ساز تحکیم اعتماد ملی به مسئولان باشند.

 استاندار گیلان تبیین و تبلیغ کارآمدی نهادهای رسمی را زمینه‌ساز باورمندی بیشتر مردم به توانایی غلبه بر دشواری ها دانست و افزود: در چنین هنگامه ای؛ جامعه چشم انداز کشور را روشن می بیند.

 دکتر زارع به شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله و مهار آن اشاره کرد و افزود: گیلان از استان های کانونی شیوع ویروس کرونا در کشور بود اما با تلاش های فعالان حوزه درمان، اقدامات اثربخشی انجام شد ضمن آنکه حمایت های اعتباری دولت در مدت زمان کوتاهی، زیرساخت های درمانی استان را نیز به میزان قابل توجهی تکمیل کرد.

 وی بکارگیری افراد بومی در مناصب مدیریتی را از اموری خواند که در استان با جدیت دنبال می‌شود و افزود: اشتغال جوانان نیز از دغدغه های جدی است که به سبب بهره مندی گیلان از جوانان تحصیل کرده ، باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در جهت اشتغال پایدار آنان بیش از پیش بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام متعددی در استان وجود دارد که بسیاری از آن تا پایان سالجاری و یا بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد از این‌رو با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از نیروهای بومی استان فراهم می آید.

دکتر زارع جلب مشارکت سیاسی و اجتماعی اقشار مختلف مردم را از اموری دانست که احزاب ، تشکل ها و نخبگان می توانند در تحقق آن نقش آفرین باشند‌.

 در این دیدار داراب مجد رئیس دوره ای خانه احزاب استان ، حجت الاسلام احمد محبی ، غلامخسین بخشی ، محمدابراهیم نصر ، اسماعیل مویدی ، اسحاق راستی ، حسن ایزدی، امانی و سهیلا مدارایی به بیان موضوعاتی از جمله توسعه پایدار استان ، ظرفیت جوانان در مسیر تعالی گیلان، اقتصاد، محیط زیست، لزوم اندیشه ورزی در مسیر تحقق توسعه ، تلاش بیشتر برای بهبود معیشت مردم ، رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و نیز اهتمام فزون تر برای کنترل تورم در جامعه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز