مدیر‌کل کانون گیلان در نشست مجازی با ‌پژوهش‌گران:

پژوهش‌گری، بذر شکوفایی علمی/ پاسخ‌گویی به نسل کودک در اولویت باشد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۲۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۶۷۱۷
پژوهش‌گری، بذر شکوفایی علمی/ پاسخ‌گویی به نسل کودک در اولویت باشد
مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان گفت: شکوفایی در گرو کوشایی در امر پژوهش و تربیت کودکان و نوجوانانی پرسش‌گر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  اسفندیارضیائی در نشست مجازی با کارشناسان، مربیان و اعضای پژوهش‌گر کانون با بیان این مطلب افزود: جستجو‌گری، نقطه‌ی آغاز توسعه‌یافتگی است و پیشرفت‌ علمی کشور‌ها، ریشه در توجه به این امر مهم‌دارد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان درعین‌حال، این شکوفایی و بالندگی را در پاسخ‌گویی والدین، معلمان و مربیان به کودکان و نوجوانان جستجو‌کرد و تقویت حس‌پرسش‌گری و پرهیز از سرکوب  این حس در آنان را گامی بلند در نیل به این هدف خواند.

وی برهمین اساس،  نقش و رسالت کانون در کشف و هدایت استعداد‌های آینده‌سازان ایران اسلامی را دارای جایگاه ویژه عنوان‌کرد و با تبیین این موضوع که پرسش‌گری، اولین گام در مسیر پژوهش‌گری به‌شمار‌می‌رود، گفت: این نکته گویای اهمیت فعالیت‌های مربیان این مجموعه در چشانیدن شیرین‌های عرصه کنکاش و جستجو‌گری به کودکان است.

تشریح راه‌های دست‌یابی به منابع و ارایه‌ی تعریفی جامع و روشن از شیوه‌های مختلف پژوهشی، ازدیگر مباحثی بود که مد نظر اسفندیارضیائی قرارداشت و وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و پیدایش فن‌آوری‌های نوین اظهار‌کرد: جذاب‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و مدیریت حضور کودکان و نوجوانان برای بهره‌گیری از منابع موجود در شبکه جهانی رایانه‌ها، می تواند شیوه‌ای ثمربخش برای نیل به هدف باشد.

این مدیر‌فرهنگی ادامه سخنان خود در این نشست مجازی را به اهمیت برنامه‌ریزی متولیان حوزه آموزش و پژوهش اختصاص‌داد و با اشاره به حرکت‌های سازنده نظام‌آموزشی کشور گفت: این امر در کانون به موازات آموزش و پرورش به‌پیش‌رفته و با برنامه‌ریزی هدف‌مند، برپایی کارگاه‌های آموزشی و تشکیل کارگروه‌های مختلف، به روند رو‌به رشد خود ادامه‌می‌دهد.

آرزوی موفقیت افزون‌تر برای کانونی‌ها در ترسیم افق‌های روشن عرصه‌ی پژوهش، بخش دیگری از سخنان اسفندیارضیائی بود و وی در پایان ضمن گفت‌و‌گوی برخط با مربیان و اعضای پژوهش‌گر کانون، از آنان برای  پرهیز از مدرک‌گرایی، افزایش آگاهی‌ها و تلاش برای اعتلای هرچه بیش‌تر ایران اسلامی دعوت‌کرد.

این درحالی‌‌است که سیده فاطمه طاهری، کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان گیلان از جمله حاضران این نشست بود و ضمن اشاره به فعالیت‌‌های هفته پژوهش این مجموعه‌ی فرهنگی، از تلاش‌گران این عرصه برای توسعه و تعمیق حس جستجوگری نسل کودک و نوجوان قدردانی‌کرد.

شراره مسچیان، مدینه رضا پور و معصومعه ابراری  نیز دیگر حاضران این نشست مجازی بودند که در کسوت مربی، رابط و فعال عرصه‌ی پژوهش، به طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌ی نظرات خود  پرداختند.

پایان‌بخش این نشست مجازی نیز که صبح امروز صورت‌گرفت، قدردانی از فعالان عرصه‌ی پژوهش ، گفت‌وگوی صمیمانه اعضای پژوهش‌‌گر مراکز فرهنگی هنری با مدیر‌کل و ارایه‌ی طرح‌های پژوهش از سوی«سیده ثنا محمدی» و «آتوسا جمشید‌پور» به ترتیب عضو پژوهش‌گر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  رودسر و مجتمع رشت بود.

شایان‌ذکر است، دوازدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون  با شعار «از مساله‌شناسی تا آینده پژوهی (آینده ساختنی‌ است)» از 25 تا 30 آذر1399 برگزار‌شد.

 

55

78888

899999

566666

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز