رئیس پلیس فتا استان گیلان خبر داد؛

کلاهبرداری از شهروندان با تورهای ارزان قیمت

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۹
کلاهبرداری از شهروندان با تورهای ارزان قیمت
رئیس پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست به پیامک ها و تبلیغات گسترده تورهای مسافرتی ارزان قیمت در شبکه های اجتماعی توجه نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا گیلان در تشریح این خبر اظهار داشت:با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور برخی افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر تور‌های ارزان قیمت، تخفیفات ویژه گردشگری و اعطای مجوز سفر به استان‌های قرمز تلاش می‌کنند کاربران را فریب داده و بعضاً مبالغ زیادی از حساب شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی در ادامه گفت: درگاه فیشینگ از شگردهای کلاهبرداری این افراد سودجو می باشد که در این شیوه با ارسال پیامک فریبنده و تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی، متقاضیان را به لینک‌های جعلی هدایت نموده و سپس نسبت به برداشت از حساب آنها اقدام می کنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان خاطرنشان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است  که می بایست  حتما قبل از ثبت اطلاعات و واریز وجه دقت لازم را برای دارا بودن فروشگاه ها به این نماد به عمل آورده و از قرار دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود در سایت‌های نامعتبر جدا خودداری کنند.

سرهنگ نقی مهر از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری با همکاران ما درمیان گذاشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز