در نشست مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مدیرعامل سازمان؛

پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه تبادلات تجاری در دریای خزر

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۳:۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۳۹۹۵
پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه تبادلات تجاری در دریای خزر
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی به همراه جمعی از معاونین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به لزوم توسعه فعالیت های تجاری دریا محور اشاره و بیان کرد : کشتیرانی دریای خزر بزرگترین ناوگان کشتیرانی در این حوزه بوده و با تدوین برنامه های توسعه محور دو سویه میتوان از مزیت های منطقه آزاد انزلی به عنوان هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک بیش از پیش بهره برد.

وی در ادامه به تکمیل پروژه راه آهن سراسری و اتصال آن به بندر کاسپین اشاره و افزود : هم زمان با اجرای این پروژه اسکله رو رو این بندر نسل سوم نیز در حال تکمیل بوده و قطعآ با توسعه زیر ساخت ها در ۲ بندر کاسپین و انزلی در محدوده منطقه آزاد انزلی و فعالسازی کریدور های تجاری ، توسعه مناسبات اقتصادی کشور در حوزه تجارت بین المللی را شاهد خواهیم بود.

در ادامه این نشست کاپیتان تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی در توسعه تبادلات اقتصادی بیان کرد : افزایش صادرات از مسیر بنادر خزر و به خصوص منطقه آزاد انزلی مهم ترین ماموریت کشتیرانی در خزر بوده و قانون اخذ مالیات از بنادر مناطق آزاد بستر فعالیت برای تجار و بازرگانان را سخت کرده است و امیدواریم این مسئله در سطح ملی بررسی و اصلاح شود.

وی به لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی اشاره و خاطرنشان کرد : کشتیرانی دریای خزر در نظر دارد توان کانتینری در این حوزه را افزایش دهد و با تکمیل راه آهن و اتصال آن به بندر کاسپین ، با بهره گیری از مزیت های منطقه آزاد انزلی میتوانیم حمل و نقل ترکیبی در سطح کشور را رونق دهیم.

مهندس امین افقی عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با ارائه گزارشی در خصوص برنامه های سازمان به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تجار و بازرگانان بیان کرد: ایجاد خطوط لاینر کانتینری در بنادر منطقه آزاد انزلی ، توسعه مبادلات تجاری بین بندر کاسپین و سالینکا که مالکیت آن با کشتیرانی دریای خزر بوده و ایجاد ترمینال کانتینری از مهم ترین برنامه های لازم به منظور توسعه همه جانبه در حوزه تجارت است.

گفتنی است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک ، ایجاد ساختمان اداری کشتیرانی دریای خزر در پسکرانه بندر کاسپین و افزایش تعداد کانتینر های یخچال دار به منظور صادرات محصولات کشاورزی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

000

نظر شما