معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

همکاری تیمی گروه‌های تخصصی مربوطه در انجام مداخلات درمانی مورد نیاز بیماران موکورمایکوزیس ضروری است

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۱:۰۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۵۳۳۶
همکاری تیمی گروه‌های تخصصی مربوطه در انجام مداخلات درمانی مورد نیاز بیماران موکورمایکوزیس ضروری است
در سومین جلسه تیم موکورمایکوزیس، همکاری تیمی گروه‌های تخصصی مربوطه در انجام مداخلات درمانی مورد نیاز بیماران موکورمایکوزیس مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در پی افزایش تعداد مبتلایان به موکور مایکوزیس و به منظور انجام هماهنگی های لازم،  سومین جلسه   با حضور دکتر انوش دهنادی مقدم-  معاون درمان دانشگاه و  روسای بیمارستان های خصوصی قائم ،گلسار، پارس، فامیلی و آریا در دفتر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این جلسه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی،  از جمله کورتیکو استروییدها و وجود بیماریهای زمینه ای متابولیک بخصوص دیابت، از  عوامل تسهیل کننده عفونت قارچی که به قارچ سیاه نیز معروف است،  می باشد.

وی با اشاره به اهمیت شروع به موقع درمان ضد موکور مایکوزیس، تصریح کرد : شرایط لازم جهت خدمات جراحی بدون تاخیر توسط متخصصان گوش و حلق و بینی فراهم شده  و نحوه رویکرد به این بیماری به اطلاع روسای بیمارستان ها،  پزشکان و کادر پرستاری رسانده شده است.

معاون درمان دانشگاه  در ادامه، بر همکاری تیمی گروه‌های تخصصی مربوطه در انجام مداخلات درمانی مورد نیاز بیماران موکورمایکوزیس تأکید کرد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها مانند این بیماری نیاز به مداخله تیمی گروه‌های مختلف پزشکی دارد و تنها با یک تخصص خاص قابل مدیریت نیست و در شرایط جدید  (انتشار گونه دلتا ویروس کرونا) که موجب افزایش شیوع این عفونت شده، تنظیم برنامه‌ریزی جهت  مدیریت بهتر این بیماری در بحران،  ضروری است.

 در ادامه، دکتر  علی فقیه حبیبی  رییس مرکز  آموزشی و درمانی امیرالمومنین(ع)، آمادگی این مرکز  و  تیم های تخصصی مربوطه  برای انجام مداخلات درمانی مورد نیاز  بیماران موکورمایکوزیس ارجاع شده از سوی بیمارستانهای استان را اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز