کاهش ۱۶ درصدی بستری‌ بیماران کرونایی

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۱:۳۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۶۷۴۷۶
کاهش ۱۶ درصدی بستری‌ بیماران کرونایی
رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت گفت: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان 101 نفر می‌باشد که آمار مشابه هفته گذشته در این خصوص 120 نفر بوده و با کاهش 16 درصدی مواجه هستیم، همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان 32 نفر و آمار فوتی‌ها دو نفر می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح اللهی امروز در ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: ضرورت دارد برای اینکه هر چه سریعتر از وضعیت موجود خارج شویم همه افراد واکسینه شوند، باید برای افراد باقی مانده برنامه محور جلو رویم.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت افزود: از همه به ویژه اصحاب رسانه می‌خواهم که حساسیت تزریق واکسن را در سطح جامعه ایجاد کنند، ضرورت دارد برای اینکه جامعه خود را کامل ایمن کنیم، تزریق واکسن حداقل در سطح شهرستان به صورت کامل انجام گیرد.
 
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا برای ما هم لازم الاجراست، گفت: محدودیت تردد شبانه برداشته شد و دیگر نیازی به اخذ مجوز نیست، برای تردد روزانه هم هیچ محدودیت بین شهری برای پلاک‌های بومی وجود ندارد اما برای تردد خارج استان همچنان نیاز به مجوز وجود دارد.
 
وی ادامه داد: ادارات و بانک‌ها موظف هستند که آمار دقیق پرسنل خود را که واکسن تزریق کرده اند، به تفکیک دز اول و دوم گزارش کنند و با کارکنانی که واکسن تزریق نکرده اند طبق ضوابط اداری برخورد می شود.
 
فتح‌اللهی در خصوص حوزه کسب و کار تصریح کرد: برای ارائه خدمات به کسانی که قصد دریافت مجوز، پروانه و تسهیلات دارند، باید کارت واکسن ارائه نمایند.
 
رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت بیان کرد: بخشداران به کلیه دهیاران اعلام کنید تا روند سرعت و تعداد واکسیناسیون را گزارش کنند.
وی با اشاره به تزریق واکسیناسیون دانش‌آموزان اضافه کرد: آمار مربوط به واکسیناسیون دانش‌آموزی در تزریق دز اول 57 هزار نفر با پوشش 87 درصدی و در تزریق دز دوم 43 هزار نفر با پوشش 66 درصدی در سطح شهرستان می‌باشد.
 
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت خاطرنشان کرد: دز سوم و یادآور بسیار مهم است، کسانی که4ماه از دز دوم گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را تزریق کنند. در حال حاضر تزریق دز سوم شامل کادر درمان و افراد بالای 60 سال می شود.
 
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه با تشکیل مثلث دهیاران، پایگاه‌های مقاومت بسیج و خانه‌های بهداشت و استفاده از ظرفیت‌های طرح حاج قاسم سلیمانی، رصد خانه به خانه واکسیناسیون سراسری و شناسایی افراد واکسن نزده در حاشیه‌های شهر صورت پذیرد، بیان کرد: طرح تزریق واکسن به صورت خانه به خانه دنبال شود، منتظر نمانید افراد به خانه‌های بهداشت برای تزریق واکسن مراجعه کنند؛ برای مناطق حاشیه شهر هم پایگاه‌های ثابت و سیار تزریق واکسن را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان 101 نفر می‌باشد که آمار مشابه هفته گذشته در این خصوص 120 نفر بوده و با کاهش 16 درصدی مواجه هستیم، همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان 32 نفر و آمار فوتی‌ها دو نفر می‌باشد.
 
فتح‌اللهی بیان کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای 12 سال شهرستان که ثبت شده در سامانه سلامت می‌باشد، جمعیت هدف ما 845 هزار و 382 نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تعداد 730 هزار نفر معادل 86.4 درصد تزریق دز یک و تعداد 643 هزار نفر معادل 76 درصد تزریق دز دوم واکسن در شهرستان را داشته‌اند.
 
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت افزود: طبق آمار اعلامی جدید در شهرستان رشت، تعداد 115 هزار و 382 نفر معادل 13.6 درصد تزریق دز اول را تا امروز در سطح شهرستان رشت انجام نداده‌اند.
 
فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون(کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و ... )که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون هستیم، که تا امروز 11500 معادل  1.4 درصد دز سوم واکسن در شهرستان تزریق شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد 1265 واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد 74 اخطار  و تعداد 10 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.
 
فتح‌اللهی یادآور شد: امروز در سطح شهرستان رشت 209پایگاه واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد 161 مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام
نظر شما