ناکامی حفاران غیرمجاز با حضور به موقع پلیس

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۸:۴۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۹۷۵۹
ناکامی حفاران غیرمجاز با حضور به موقع پلیس
فرمانده انتظامی رودسر از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "سید جلال‌الدین جوانمردی" در گفت‌وگویی با اعلام این خبر گفت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیای عتیقه در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت افزود: پس از تحقیقات نامحسوس میدانی و اشراف اطلاعاتی صحت موضوع برای پلیس محرز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر از اعزام ماموران انتظامی پاسگاه شوئیل با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر و دستگیری 5 نفر از اعضای این باند خبر داد و گفت: با حضور به موقع پلیس، حفاران در ساعات اولیه شروع به کار حفاری دستگیر شدند.

این مقام انتظامی به کشف آلات و ادوات حفاری از مکان اعلامی اشاره کرد و اذعان داشت: متهمان 33، 41، 42، 54 و 56 ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوانمردی در پایان از شهروندان خواست در راستای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در صورت اطلاع یا مشاهده هرگونه موارد مشابه٬ مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز