دریافت دز سوم واکسن کووید ۱۹ برای پیشگیری از شیوع موج جدید الزامی است

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۰۹:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۸۳۵۴
دریافت دز سوم واکسن کووید ۱۹ برای پیشگیری از شیوع موج جدید الزامی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دعوت از همه گروه های سنی بالای 18 سال برای دریافت دز سوم واکسن کووید 19 گفت: برای پیشگیری از شیوع موج جدید کرونا، دریافت دز سوم واکسن الزامی و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه سرعت انتقال سویه امیکرون بسیار زیاد است اظهار داشت :  برای پیشگیری از شیوع سویه  امیکرون، همه  افرادی که دو دز واکسن خود را تاکنون دریافت کرده و سه ماه از دز دوم آنها گذشته، باید دز سوم واکسن کووید را دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم درصد بالایی از دز سوم واکسن را برای افراد جامعه اجرایی کنیم، می توانیم از شیوع گسترده  امیکرون جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به علائم بروز امیکرون در افراد که شباهت بسیاری با سرماخوردگی دارد ، گفت: این سویه هم مانند سویه دلتا خطرناک است و عادی انگاری نسبت به آن می تواند موج جدیدی از بیماری را در جامعه و استان  ما به وجود آورد.

دکتر حیدرزاده با دعوت از همه  افراد بالای 18 سال برای دریافت واکسن کووید 19 در مراکز واکسیناسیون سراسر استان گیلان،  تاکید کرد: دریافت واکسن علاوه بر اینکه ایمنی فردی را بالا می برد بلکه برای نجات جان اطرافیان و ایجاد ایمنی جمعی بسیار موثر است . لذا همه ما در برابر حفظ جان و سلامت اطرافیان ما مسئول هستیم و باید برای دریافت واکسن کووید اقدام کنیم.

لازم به ذکر است ؛ تاکنون 94 درصد جمعیت هدف استان دز اول واکسن، 85 درصد جمعیت استان گیلان  دز دوم و 10 درصد گروه هدف، دز سوم واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز