استاندار گیلان : شهادت سردار سلیمانی، پیام بیداری اسلامی را در دنیا انتشار داد

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۲:۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۸۴۶۸
استاندار گیلان : شهادت سردار سلیمانی، پیام بیداری اسلامی را در دنیا انتشار داد
استاندار و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را موجب انتشار پیام بیداری اسلامی در دنیا عنوان و تأکید کرد که تولید محتوای فرهنگی متناسب با نیاز جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری همه دستگاه ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی، اسوه اخلاق و تفکر انقلابی بود که با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد.

وی با بیان اینکه سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی باید به جامعه معرفی شود،گفت: امروز سردار سلیمانی نه تنها چهره ای ملی ، بلکه چهره ای بین المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است.

دکتر عباسی شهادت سردار سلیمانی را در اوج تحریم های دشمنان علیه کشور و مقاومت ایران اسلامی در برابر این ظلم را جانانه دانست و افزود: پس از شهادت این سرباز انقلابی، جهانیان به حقانیت اسلام در ایران پی بردند و پیام بیداری اسلامی بیش از پیش در دنیا انتشار یافت.

وی میرزاکوچک جنگلی را نیز اسطوره گیلان در مقاومت خواند و تأکید کرد که مطالعات تاریخی برای معرفی او، به شایستگی انجام و با استخراج مطالب صحیح از نوشتارهای موجود، در خصوص سردارجنگل به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام های جدی برداشته شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: گیلان در همه ادوار تاریخ همواره در بحث مقاومت و نبرد علیه باطل، پیشگام و دنباله رو اندیشه ناب تشیع بوده است.

وی شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور را الگویی راستین از مدیریت در تراز انقلاب خواند و گفت: باید از باورها و ارزش های این افراد، درس گرفت و در جهت حفظ و معرفی آن تلاش کرد.

استاندار گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تولید محتوا در همه بسترها از جمله فضای مجازی خواند و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی، گفت: تولیدات در این بخش باید متناسب با نیاز جامعه و با مشارکت همه دستگاه های اجرایی باشد.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش اعتبارات مرتبط با امور فرهنگی در بودجه سال آینده، گفت: آنچه اهمیت دارد ، اینکه نباید همه اقدامات و برنامه ریزی ها به مسئله بودجه گره زده شود.

دکتر عباسی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در چند نقطه از گیلان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی ، بر لزوم همکاری تمامی نهادها برای اجرای هرچه بهتر مراسم تاکید کرد.

در این جلسه برنامه‌های سالروز شهادت سردار سلیمانی، تشریح و در مورد ساماندهی تابلوهای شهدای رشت و روند اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان، گزارش هایی ارائه شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز