رییس سازمان چای کشور: باغات چای در پیشگیری از سیلاب و روان آبها نیز مهم است

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۹:۴۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۹۴۲۱
رییس سازمان چای کشور: باغات چای در پیشگیری از سیلاب و روان آبها نیز مهم است
حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در نخستین جشنواره چای املش گفت : باغات چای در پیشگیری از سیلاب و روان آبها نیز مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در نخستین جشنواره چای املش گفت : چای، نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم کشورمان است .این صنعت با همت دولت و چایکاران در سال‌های اخیر احیاء شده است.

وی افزود :اهمیت چای برای استان‌های گیلان و مازندران در زمینه اقتصادی بسیار مهم است، ۳۵۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی درآمد زایی دارد و ۲۰۰ هزار اشتغال موقت در فصل شش ماهه دارد.

جهانساز  ادامه داد : ۱۷۵کارخانه در عرصه چای در استان فعالیت دارند علاوه بر بحث اقتصادی ،منظره زیبای باغات چای برای صنعت گردشگری نیز موجب جذب گردشگران خواهد شد..

رییس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: باغات چای در پیشگیری از سیلاب و روان آبها نیز مهم است.

وی تاکید کرد : نوشیدنی چای داخلی چند ویژگی دارد ، بر خلاف چای وارداتی ،چای ایرانی ویژگی های خاصی دارد مهمترین ویژگی آن ارگانیک بودن آن  است.

وی گفت : اولین جشنواره ملی چای در شهر لاهیجان در سال ۹۸ بود و امروز پس از چند سال بعد از شیوع کرونا این جشنواره در املش برگزار شد و به واسطه این جشنواره ها چای ایرانی را به مصرف کنندگان معرفی نمایند .

۳۰ هزار تن چای در داخل کشور تولید می شود مصرف چای در کشور ۸۰ هزار تن است که ما به تفاوت وارد می شود .

photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۵_۲۳-۳۴-۲۸

انتهای پیام

 

خبرنگار : طاهره ریحانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز