استاندار گیلان : سیاست توسعه متوازن سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی گیلان دنبال می‌شود

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۴۹:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۲۸۷۱
استاندار گیلان : سیاست توسعه متوازن سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی گیلان دنبال می‌شود
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سیاست توسعه متوازن سرمایه‌گذاری در بخش های تولیدی استان دنبال می شود، آینده‌نگری و استفاده از طرح‌های نوآور و دانش‌بنیان برای رونق صنعت و نیز واگذاری زمین به متقاضیان دارای اهلیت در جهت بازگرداندن واحدهای راکد و غیر مولد به چرخه تولید را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه) در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت های گیلان در حوزه تولید اظهار داشت: در دهه ۸۰ و پیش از آن، گیلان استانی کشاورزی محسوب می‌شد و توسعه صنعت در آن مورد توجه جدی قرار نمی گرفت .

وی با بیان اینکه امروز شرایط استان دچار تحولی چشم گیر است ، تولید در گیلان را رکن مهم اقتصاد و اشغال خواند و گفت: شمار قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان حائز رتبه ممتاز در کشور هستند اما بخشی از واحدهای تولیدی نیز در وضعیت راکد و نیمه فعال قرار دارند که لازمست در جهت رفع موانع پیش روی آنها و ورود به چرخه تولید ، فعالیتی جهادی به انجام رسد.

نماینده عالی دولت در استان، به موضوع کمبود زمین و عدم استفاده صحیح از ظرفیت شهرک های صنعتی گیلان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم مدیریت منابع موجود ، آینده نگری و بهره گیری از طرح های نوآور و دانش بنیان گفت: فراهم کردن زیرساخت ها و توجه به کیفیت افزایی آنها باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان از محل اجتماع چند واحد تولیدی به عنوان شهرک صنعتی یاد کرد ، مبلمان شهری و زیباسازی محیطی و نیز جانمایی نماد (اِلمان) هایی مرتبط را از ضروریات خواند و گفت: تصفیه فاضلاب و اطمینان از مقادیر دقیق برای حد مجاز پارامترهای آلاینده در پساب خروجی از مهم ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان را راهکاری برای سهولت فعالیت سرمایه گذاران بدون معطلی در پیچ و خم های اداری خواند که آمایش و مزیت های منطقه ای سرمایه گذاری در آن لحاظ شده است.

دکتر عباسی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و لزوم توجه به زیباسازی محیطی به ویژه در مبادی ورودی استان،گفت: شهرداری ها می توانند نسبت به ایجاد شهرک های کوچک مقیاس با هدف تمرکز در ساماندهی مشاغل اقدام کنند.

وی تامین اراضی مورد نیاز شهرک‌ها را منوط به ارائه گزارشی از عملکرد صورت‌گرفته و نحوه استفاده از منابع خواند و افزود: درصورت عملکرد موفق شهرک های صنعتی از آنها برای توسعه و تامین زیرساخت هایی همچون زمین حمایت می کنیم.

وی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی در بخش های تولیدی استان خاطرنشان کرد: به منظور توسعه متوازن سرمایه‌گذاری در گیلان، تمرکززدایی از مرکز استان و جلوگیری از پدیده مهاجرت؛ باید سرمایه‌گذاران را به سمت فعالیت در شهرستان‌ها سوق و ارتباط موثر میان آنان و دستگاه‌های اجرایی را شکل داد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در واگذاری‌ها اهلیت افراد مورد سنجش قرار گیرد، بیان داشت: توسعه صنعت باید همسو با محیط زیست و با رویکرد کاهش آلایندگی های محیطی باشد از این‌رو از صنایع دانش بنیان و روزآمد برای رونق تولید و صنعت استفاده شود.

وی خلع ید سریع زمین هایی که در اختیار افراد دارای مجوز تولید قرار دارد، اما این افراد اقدام به تولید نکرده اند را ضروری دانست و گفت: این زمین ها را در اختیار افرادی قرار می دهیم که کار می کنند تا بتوانیم واحدهای راکد و غیر مولد را به چرخه تولید بازگردانیم.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این دیدار کمبود زمین را از معضلات حوزه تولید در همه نقاط کشور به‌ویژه استان های شمالی خواند و گفت: نیازمند زمین برای تامین زیرساخت های توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان و دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی با فعالان مرتبط با صنعت دارند، افزود: به منظور شناسایی عوامل مخرب تولید ، مسئله عارضه یابی در گیلان به خوبی انجام شده که در جهت پرداخت هزینه های آن اعلام آمادگی می کنیم.

رسولیان به سیاست های تشویقی دولت در حوزه انرژی برای حمایت از سرمایه گذاران شهرک‌های صنعتی که به امر مدیریت مصرف توجه دارند ، اشاره و اضافه کرد: این امر موجب می شود تا از هدررفت انرژی تا حد زیادی جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: نیازمند زمین و جانمایی برای جابجایی شهرک صنعتی هستیم که امیدواریم با مطالعات و بررسی ها زیرساخت ها و استانداردها به خوبی تامین و مدیریت شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز