مودت به اهل بیت، مزد رسالت پیامبر اکرم (ص) است

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۲:۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۰۶۷۹
مودت به اهل بیت، مزد رسالت پیامبر اکرم (ص) است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مودت به اهل بیت، مزد رسالت پیامبر اکرم (ص) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور که به میزبانی جمعیت هلال احمر استان گیلان در حرم فاطمه اخری (خواهر امام رضا علیه السلام رشت) برگزار شد، گفت: اولین مسئولیتی که ما از منظر قرآن نسبت به اهل بیت و معصومین داریم رابطه دانایی و علمی، معرفتی و کسب علم است.

وی با بیان اینکه کسب علم و مودت از واجبات دین است، افزود: در بیانیه گام دوم نیز مقام معظم رهبری اولین عرصه را عرصه علم و دانش می‌دانند و بعد از آن از اخلاق یاد می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امام حسین(ع) دارای مقاماتی است که مهم‌ترین آن، معجزه است، گفت: انسان‌سازی و شناخت مسیر درست، نسخه شفابخش اباعبدالله الحسین(ع) و همه انبیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه اولین وظیفه نسبت به امام عصر(عج) و پیامبر(ص)، معرفت است، تاکید کرد: معرفت دارای دو نوع فقهی و عرفانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی ادامه داد: بالاترین مسئولیتی که ما به اهل بیت (س) داریم این است که ولایت آن ها را بپذیریم و در سوره مائده در این باره به طور کامل توضیح داده شده است.

وی ادامه داد: رابطه معرفتی، مودت، اطاعت و ولایت باعث می‌شود که همه ما در حزب خداوند قرار گرفته و در مسیر پیروزی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام تویسرکانی اظهار کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای تحقق رابطه معرفتی، مودت، اطاعت و ولایت در بین مردم و جامعه است.

وی با بیان اینکه سوره فجر را می‌توان سوره عاشورا دانست، گفت: در این سوره اشاره‌های بسیار واضحی به عاشورا و انتقام خداوند از طاغوت شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مراحل هفتگانه نهضت امام حسین (ع) ادامه داد: هفت مرحله عدم اطاعت از طاغوت، هجرت، روشنگری و بصیرت افزایی، استقامت و مقاومت، دفاع مقدس، شهادت امام حسین (ع) و مرحله آخر نیز مرحله پس از شهادت او هفت مرحله‌ای است که امام حسین (ع) در شش ماهه آخر حیات مبارک خود پشت سر گذاشته است.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) جهاد تبیین در رابطه با قیام خود را چنان انجام داده که تا قیامت پاسخ تمام سوالات مرتبط با نهضت خود را داده و امروز هیچکس نمی‌تواند به این قیام و انقلاب ایراد وارد کند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی افزود: داستان امام حسین (ع) با شهادت او نه تنها تمام نشد بلکه تازه شروع شده و باعث جهانی شدن فرهنگ و مکتب امام حسین (ع) شد.

وی در پایان بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی نیز در مرحله اول یعنی مرحله عدم اطاعت است و مقام معظم رهبری ابرمرد عدم اطاعت از طاغوت هستند.

شایان ذکر است؛ این مراسم که با اطعام و توزیع هزار پرس غذای نذری همراه بود، اسدالله عباسی استاندار، محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس، حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، عباس حسینی معاون اجرایی سپاه قدس، حجت الاسلام و المسلمین سجاد سرافراز دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سیاوش غلامی مدیرعامل، حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر، شورای معاونین، کارکنان، امدادگران، جوانان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر گیلان حضور داشتند، همچنین این ویژه برنامه بصورت پخش زنده از شبکه استانی باران پخش شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز