استاندارگیلان: روند بررسی و پرداخت تسهیلات تکلیفی تسریع شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۴:۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۶۱۹۰
استاندارگیلان: روند بررسی و پرداخت تسهیلات تکلیفی تسریع شود
استاندار گیلان با تأکید بر اهتمام جدی به توسعه متوازن گیلان با رویکرد تحقق سند آمایش سرزمینی و تسریع در روند بررسی و پرداخت تسهیلات تکلیفی، گفت: فرصت‌های موجود در طرح‌ها و مجوزهای بی‌نام صادره به نحو شایسته به متقاضیان سرمایه‌گذاری اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به بهره مندی گیلان از ۱۱ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سالجاری، اظهار کرد: این میزان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸، جز یک بند ب تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی، مشاغل خانگی، رونق تولید، مصوبات سفر و جز دو بند ب تبصره ۱۶ سالجاری است. 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری مطلوب و اثربخش تسهیلات تعیین شده برای استان، همکاری بانک ها در جذب اعتبارات مذکور را امری مهم خواند و گفت: سیاست دولت سیزدهم استفاده از منابع بانک‌ها در همان استان است و بانک های دولتی و خصوصی نباید در خارج استان به هزینه‌کرد این منابع اقدام کنند.
 
عباسی تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات مصوب و ابلاغی و نیز تسریع در روند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را ضروری خواند و افزود: باید در جهت شناسایی و معرفی متقاضیان سرمایه‌گذاری و اطلاع‌رسانی شایسته طرح‌ها در شهرستان ها اقدامات بهتری صورت گیرد و تقاضامحور کردن تسهیلات یارانه‌دار با جدیت دنبال شود.
 
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه صدور مجوزهای بی‌نام با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری روند مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: از ۳۰۳ عرصه مستعد شناسایی شده از سوی دستگاه اجرایی برای صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری، تاکنون برای ۱۷۷ مورد مجوز لازم صادر شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است. 
 
وی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی به شناسایی و معرفی متوازن عرصه در سطح استان جهت صدور مجوز بی نام با هماهنگی فرمانداران استان، اظهار داشت: برای مدیریت بهینه در واگذاری عرصه های مذکور باید سامانه یکپارچه واگذاری عرصه و مجوز بی نام ایجاد شود.
 
استاندار گیلان بر ضرورت شناسایی عرصه‌های مستعد در شهرستان‌های محروم از مجوزهای بی نام توسط دستگاه‌های متولی تاکید کرد و گفت: باید به مساله توسعه متوازن گیلان با رویکرد تحقق سند آمایش سرزمین توجه داشت.
 
وی همچنین به موضوعات دیگری همچون روند کند بررسی پرونده‌های مربوط به پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری، دشواری تامین تضمین برای متقاضیان تسهیلات ناوگان حمل و نقل و طولانی بودن بررسی پرونده‌های مجتمع خدمات رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: دستگاه های مربوطه و بانک های عامل باید در جهت رفع موانع موجود همت بیشتری داشته باشند.
 
 عباسی با اشاره به تدابیر دولت در حوزه فرزندآوری ، به تسهیلات این بخش اشاره و تصریح کرد: سهم تسهیلات این بخش قابل افزایش است و بانک ها باید در جهت تخصیص آن عملکرد بهتری را داشته باشند.
 
در این نشست، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار و احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
 
همچنین گزارش آخرین وضعیت تبصره ۱۸ قانون بودجه و آخرین وضعیت دستگاه ها و شهرستان ها در صدور مجوزهای بی نام از سوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز