استاندار گیلان : ایران اسلامی به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدرتمند است

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ - ۱۰:۴۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۸۱۹۵
استاندار گیلان : ایران اسلامی به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدرتمند است
استاندار گیلان با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه و معنویات و وصایای شهدا، ضامن پیروزی و تعالی کشور است، بیان کرد: ایران اسلامی به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری مردم، قدرتمند است و اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین در سطوح مختلف جامعه برای رسیدن به قله های پیشرفت ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، گیلان را سرزمین مردمان ولایتمدار و شهیدپرور همانند میرزاکوچک خان جنگلی و سرداران و امیران عزتمند و غیرتمند معرفی و اظهار کرد: گیلان سرافراز با داشتن مردمانی که خالق حماسه های ماندگار نظیر حماسه ملی 8 دی هستند، معطر به عطر بهشتی شهدا و ایثارگرانی است که برای دفاع از میهن اسلامی و مقابله با هرگونه فتنه، از جان خود گذشتند و همچنان پای این انقلاب ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه، امنیت و آرامش امروز را مدیون خون پاک شهدا و تلاش ایثارگران و رزمندگان هستیم، افزود: هماهنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند با هوشیاری و بصیرت مردم و ایستادگی جامعه اسلامی؛ دشمنان باید آسیب زدن به درخت تنومند نظام اسلامی را با خود به گور ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان، با تاکید بر ترویج عملی فرهنگ ایثار و شهادت درسطوح مختلف جامعه ، گفت: جامعه امروز  به آموزه ها و معارف فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است، از این رو  اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین برای رسیدن قله های پیشرفت ضرورت دارد.

عباسی با اشاره به روحیه شهادت طلبی و جهادگونه مردم استان گیلان، بیان کرد: تقدیم بیش از ۸ هزار شهید در جبهه های حق علیه باطل، نشاندهنده جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت نزد گیلانیان است.

وی بر تکریم خانواده معظم  شهدا و ایثارگران تاکید کرد و دیدار با این قشر عزیز را مایه افتخار و قوت مسئولان برای خدمت بی منت به مردم دانست و تصریح کرد: خانواده شهدا و ایثارگران میراث داران واقعی انقلاب هستند و وظیفه داریم قدردان صبر و ایستادگی شان باشیم.

وی با اشاره به  اثرگذاری حضور در بین خانواده شهدا و ایثارگران، افزود: قدردانی و دیدار با خانواده شهدا اثر معنوی دارد و گره گشای بسیاری از مشکلات و حل مسائل است.

رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان در ادامه با اشاره به شیطنت های مداوم دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی به طرق مختلف، افزود: دشمنان تلاش می کنند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود، تا به مقاصد شوم خود برسند این در حالی است که مردم ولایتمدار همیشه آنان را مایوس کرده اند.

عباسی با تشریح اهمیت اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و  فریضه جهاد تبیین در سطوح مختلف جامعه، بیان کرد: مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت محتوای ارزشمندی برای تحقق جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: افکار، رفتار و اعمال ما باید بر اساس فلسفه فرهنگ ایثار و شهادت باشد و از ظرفیت های ارزشمند خانواده های معزز شاهد و ایثارگران برای رشد و توسعه کشور بیشتر بهره مند شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت ها امانت است، افزود: در قبال مسئولیت، جایگاه و امانتی که بر ما سپرده شده، نزد خداوند متعال و شهدای عزیز مسئولیم و باید با خدمت صادقانه به مردم در عمل به وصایای شهدا و امام شهیدان موفق باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در حل مشکلات داخلی و همچنین برقراری دیپلماسی خارجی، بیان کرد: این تلاشها موجب عصابیت دشمنان ایران اسلامی شده و  بزودی این اقدامات  تحول آفرین دولت سیزدهم،  برای مردم قابل لمس خواهد بود.

عباسی فرزندان شهدا را یادگاران و میراث داران انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بکارگیری از ظرفیت های فرزندان شاهد و ایثارگر و جامعه ایثارگری، جزو اولویت های اصلی دولت سیزدهم است و این مهم در گیلان هم دنبال می شود.

در این جلسه، رضا رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور، تعدادی از مشاوران وزرا در امور ایثارگران و نیز اعضای شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان به بیان دیدگاه های خود پرداختند و از تعدادی از دستگاه های فعال و ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت  در استان نیز از سوی دکتر عباسی، استاندار گیلان تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز