استاندار گیلان : ۳۰ میلیون اصله نهال در استان گیلان کاشته می شود

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۳:۳۵:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۵۸۲۸
استاندار گیلان : ۳۰ میلیون اصله نهال در استان گیلان کاشته می شود
استاندار گیلان با اشاره به طرح کاشت ۳۰ میلیون نهال در استان و ضرورت همراهی همگان در این طرح مهم گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور طی چهارسال آینده برنامه دولت و تاکید مقام معظم رهبری است و مردم برای تحقق این امر مهم زیست محیطی مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در دومین روز از هفته درختکاری  با تاکید بر اهمیت اقدام دولت برای انجام این طرح بزرگ اظهار کرد: برای تحقق این مهم در گیلان باید از همه ظرفیت‌های استان و مشارکت تشکل‌های مردمی استفاده شود چنانکه در سال اول حداقل هشت میلیون درخت باید در استان کاشته شود.

وی درختکاری را سنتی حسنه و ماندگار برای بهره‌مندی آیندگان عنوان کرد که در آیات قرآنی و روایات اسلامی به آن  بسیار تاکید شده است، افزود: همان طور که گذشتگان منابع طبیعی ارزشمند را به ما تحویل دادند، ما نیز باید در حفاظت از این منابع  و تحویل آن به نسل های بعدی  بکوشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت کاشت نهال و توسعه آن خاطر نشان کرد: درختکاری ضمن حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا موجب توسعه فضای سبز، سرسبزی و نشاط در جامعه می‌شود، از این‌رو مشارکت در این کار مهم بسیار ارزشمند و امری ماندگار است.

وی با تاکید بر ضرورت کاشت نهال مثمر و سازگار با اقلیم گیلان در فضاهای مناسب اضافه کرد: در همین حال خلا ایجاد شده در طبیعت و عرصه منابع طبیعی در سال‌های گذشته با توجه به حوادث و پدیده هایی چون آتش‌سوزی، سیل و خشکسالی باید با کاشت نهال جبران شود.

 عباسی با بیان اینکه مردم خوب گیلان با همدلی و همراهی  برای کاشت نهال با دست اندرکاران منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری کنند، تاکید کرد: در کنار تولید و کاشت نهال، حفاظت و حراست از درخت، جنگل و منابع طبیعی نیز باید اهتمام همگان باشد.

استاندار گیلان امروز  سه اصله نهال در استانداری و سه اصله در محوطه منابع طبیعی و آبخیزداری استان کاشت.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال  هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گرفته و شعار امسال این هفته "درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی" است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز