اجرای ویژه برنامه های آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۰۸:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۴۸۴۴۳
اجرای ویژه برنامه های آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ویژه برنامه های آرامش بهاری و ضیافت الهی در 500 بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از 25 اسفند امسال آغاز و با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی تا سوم اردیبهشت 1402 و پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برگزاری این طرح در 500 بقعه متبرکه استان گیلان تصریح کرد: بقاع مجری طرح آرامش بهاری به سه دسته تقسیم شدند و قرار است این طرح در سه بخش بقاع سطح یک، دو و سطح سه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این طرح در 15 امامزاده گیلان به صورت سطح یک برگزار می‌شود گفت: مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغ اعزامی و بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره با خانواده‌ها و غرفه ویژه کودکان، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعا خوانی و مناجات در بقاع سطح یک مجری طرح اجرا می شود.

علیزاده با اشاره به اینکه بقاع متبرکه آماده ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به خانواده‌ها هستند خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در استان گیلان در 180 بقعه سطح دو، 305 بقعه متبرکه سطح سه برگزار می‌شود.

 این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: مراسم تحویل سال نو در 150 بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

 وی با اشاره به رسالت سازمان اوقاف برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام گفت: خیمه های معرفت در 30 بقعه متبرکه گیلان که در مسیر های پرتردد و بین شهری هستند دایر می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از همکاری 55 مبلغ اعزامی از قم و 350 روحانی بومی در اجاری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و گفت: هدف طرح آرامش بهاری ارتقاء کیفی خدمات فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران در بقاع متبرکه است.

وی درخصوص خیمه‌های معرفت افزود: آموزش های مهارت های زندگی، مشاوره خانوادگی، آموزش احکام، قرآن آموزی به کودکان و نوجوانان، بازی فکری و چند رسانه ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند، کودک و نوجوان، مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری از غرفه های خیمه های معرفت هستند.

علیزاده گفت: ارائه محصولات فرهنگی به مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی تاکید کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز برنامه قرآنی ویژه ای اعم از جزء خوانی قرآن کریم در 80 بقعه متبرکه، 60 محفل انس با قرآن کریم در بقاع مجری طرح و و کرسی های تلاوت خانگی به همت مراکز افق در منازل مجاور بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان ساخت: 40 کرسی تفسیر قرآن کریم با بهره گیری از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و ائمه جمعه سطح استان و شهرستان برگزار می شود.

وی یادآور شد: در طرح ضیافت الهی پیش رو به مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص به صورت ویژه توجه شده و این مناجات خوانی ها از شبکه استانی باران و شبکه های مجازی پخش خواهد شد.

علیزاده اذعان کرد: برپایی سفره های افطاری ساده از محل نیات موقوفات منطبق و مشارکت خیرین از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی است که با رعایت موازین بهداشتی در بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه هزار و 500 نفر از کارکنان اداری، اعضای هیئت‌ امنا و خادمان رسمی و افتخاری ما برای خدمتگزاری به مسافران نوروزی آماده هستند، گفت: سال گذشته 3 میلیون مسافر از سراسر کشور از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره بردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز