افزایش ۱۰ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی گیلان

۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۲:۳۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۵۲۳۴۷
افزایش ۱۰ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی گیلان
رئیس پلیس راه استان از افزایش تردد در جاده‌های استان خبر داد و گفت: رانندگان برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار با صبر و حوصله رانندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "جاورصفاری" در گفت‌وگویی  در تشریح این خبر گفت: میزان ترددهای ثبت شده از ابتدای طرح نوروزی تا دوم فروردین 1402 در سه محور ورودی استان نسبت به سال قبل از افزایشی 10 درصدی برخوردار است.

وی افزود: ماموران پلیس راه به منظور روان‌سازی ترافیک و امنیت مسافران در قالب 89 تیم گشتی محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان به صورت شبانه‌روزی حضور دارند.

رئیس پلیس راه استان گیلان تفاوت سفرهای امسال با سال گذشته را شرایط خاص جوی اعلام کرد و بیان داشت: در سال جدید شاهد افزایش بارش برف و باران در محورهای کوهستانی و جلگه‌ای هستیم که در سفرها و ترددها مشکلاتی را ایجاد می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر حوادث رانندگی در جاده‌های استان تا کنون به علت عدم توجه به جلو و خروج خودرو از جاده و واژگونی بوده است اظهار داشت: علت واژگونی‌ها یا در نتیجه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز یا عدم توجه به جلو و برخورد با شی ثابت و یا خستگی و خواب آلودگی بوده است.

سرهنگ صفاری در ادامه به راه اندازی 68 دوربین ثبت تخلفات فعال در جاده های استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این دوربین‌ها رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه و کمربند ایمنی و مخدوش نمودن پلاک توسط رانندگان در طول شبانه روز از چشم پلیس پوشیده نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثرکوچکترین بی احتیاطی ها اتفاق می‌افتد گفت: بستن کمربند ایمنی در هنگام رانندگی ضروری است زیرا در هنگام وقوع تصادفات میزان صدمات وارده به سر، تنه و اعضای بدن را حدود 70 درصد کاهش می دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز