سوء استفاده از کارت بانکی یکی از روش‌های رایج مجرمان سایبری

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۷:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۳۷۹۱
سوء استفاده از کارت بانکی یکی از روش‌های رایج مجرمان سایبری
رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: به هیچ عنوان تقاضای افراد ناشناسی که قصد استفاده از خدمات بانکی به وسیله کارت شما را دارند، نپذیرید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ"امیرحسین نقی‌مهر" اظهار داشت: در روش سوء استفاده از کارت بانکی سودجویان با استفاده از شیوه‌های مختلف روانی، شهروندان را فریب داده و به بهانه واریز پول به کارت، کارت به کارت و غیره اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: این کلاهبرداران با بیان اینکه سقف مجاز برداشت بیش از تقاضای آنها است، درخواست واریز مبلغی به کارت یا حساب شما را دارند و سپس تقاضای وجه نقد می‌کنند و این موضوع احتمال سرقتی بودن کارت بانکی را بیشتر می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانکی به وسیله کارت بانکی شما را داشتند به هیچ عنوان آن را نپذیرید و هنگام استفاده از خدمات بانکی دقت کنید مشخصات و جزئیات کارت شما برای دیگران قابل مشاهده نباشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به احتمال سرقتی بودن کارت بانکی، شهروندان دچار مشکل شده و باید در برابر قانون و شاکی خصوصی پاسخگو باشند.

سرهنگ نقی‌مهر در پایان از شهروندان خواست، توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir  اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز