استاندار گیلان : قرارگاه جهادی فرهنگی در گیلان تشکیل شود

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۴۵۸۳
استاندار گیلان : قرارگاه جهادی فرهنگی در گیلان تشکیل شود
استاندار گیلان با بیان اینکه باید قرارگاه جهادی فرهنگی متمرکز در استان و به تبع آن در شهرستان ها تشکیل شود،گفت:رعایت شئونات اسلامی در اماکن عمومی، خصوصی و دولتی الزامی است از این رو ارائه خدمات به افراد هنجارشکن خلاف است و با مدیر متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  اسدالله عباسی  در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال جدید که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات، با اشاره به غنای بالای مذهبی و فرهنگی استان اظهار کرد: همه باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای حفظ ارزش های انقلابی بکوشیم و اجازه ندهیم خللی در اعتقادات و باورهای ارزشمند دینی و اسلامی وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌های اجرایی باید به سرانجام برسد، به تلاش دشمن با استفاده از جنگ نرم و قدرت رسانه‌ای برای نفوذ فرهنگی و گسترش بی حجابی در جامعه اشاره و اظهار کرد: استکبار جهانی بعد از اینکه از شکست جمهوری اسلامی در پروژه های تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی، ایجاد اغتشاش و نظیر آنها ناامید شد، وارد عرصه فرهنگی شده تا از این طریق بتواند بر ملت مسلمان ایران نفوذ کند که باید همانند گذشته در این زمینه هم هوشیار بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اگر هر دستگاه و مسئولی به وظایف تعیین شده خود در حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ بدرستی عمل کند می توان به اهداف مدنظر رسید، افزود: قرارگاه جهادی فرهنگی متمرکز باید در گیلان تشکیل شود زیرا در برخی شهرستان ها عملکرد مطلوبی در این حوزه انجام نگرفته است.

گیلان جولانگاه برخی افراد هنجارشکن نیست

وی با تاکید اینکه آرامش جامعه نباید متاثر از رفتارهای ناهنجار عده ای قرار گیرد، تصریح کرد: انتظار است ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و در کنار آنان فرمانداران در شهرستان‌ها به این امر توجه جدی کنند.

عباسی با بیان اینکه استان گیلان دیار سرداران، شهیدان و عارفانی همچون حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی است، ادامه داد: اجازه نمی دهیم که نقاطی از این سرزمین ولایتمدار با مردمان با فرهنگ و اصالت اسلامی و انقلابی گیلان، جولانگاه برخی افراد ناهنجار قرار گیرد و مسئولان و اندیشمندان فرهنگی باید راهکار مناسب برای این معضلات پیدا و همه به صورت منسجم به تصمیمات اتخاذ شده عمل کنند.

اجتناب از اظهارنظرهای ناامید کننده از تریبون ها و فضاهای مختلف

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه آرامش جامعه موجب افزایش سرمایه گذاری ها در بخش اقتصادی می شود، گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسی ناامیدکننده از تریبون ها و فضاهای مختلف در حوزه فرهنگ، نظم عمومی جامعه را به هم می ریزد و بر اقتصاد جامعه نیز اثر می گذارد لذا این موضوع پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به وحدت میان مسوولان و دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات فرهنگی گفت: برای توسعه فرهنگ در استان و مبارزه با نفوذ فرهنگی کشور نیاز است همبستگی، همدلی، وحدت و هم‌صدایی تقویت شود و از اظهار نظرهای غیر قانونی و غیر کارشناسی که مردم را مقابل یکدیگر قرار می‌دهند جلوگیری کنیم.

دستگاه ها حق دادن خدمات به افراد هنجارشکن که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند را ندارند

 عباسی با اشاره به اینکه اگر دستگاهی از وظایف خود تخطی کرده و ضعیف عمل می کند با آن برخورد شود، افزود: رعایت شئونات اسلامی در اماکن عمومی، خصوصی و دولتی الزامی است و دستگاه ها حق دادن خدمات به افراد هنجارشکن که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند ندارند و در صورت ارائه خدمات، مدیر آن مجموعه تخطی کرده و باید پاسخگو باشد.

وی یکی از مهم ترین راه‌حل‌ها برای حل معضل فرهنگی در استان گیلان را تشکیل کارگروه جهادی دانست و بیان کرد: در این استان و در عرصه مسائل اقتصادی، آب، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها قرارگاه جهادی تشکیل شد در این حوزه فرهنگی نیز باید با روحیه انقلابی و جهادی همه نهادها با همراهی مردم در بخش رفع مشکلات فرهنگی و به ویژه عفاف و حجاب پای کار باشند.

 عباسی همچنین حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را توسط آحاد جامعه ضروری دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان حفظ حرمت روزه‌دار بر همگان لازم است از این رو نباید اجازه داد به بهانه ورود مسافر و گردشگر در این بخش هنجارشکنی صورت گیرد.

همراهی مردم در حل معضلات مختلف جامعه اثربخش است

وی احترام به مردم و نیز همراهی در حل معضلات مختلف جامعه را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید از نظرات اندیشمندان، فرهیختگان، علما، ائمه جمعه و عقلا استفاده کرده و به حل معضل فرهنگی در استان گیلان کمک کنیم و نگذاریم عده‌ای در مسیر دشمن حرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز