استاندار گیلان : کارخانه کفش ملی در گیلان احیا می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۱۵:۳۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۸۲۰۶۵
استاندار گیلان : کارخانه کفش ملی در گیلان احیا می‌شود
استاندار گیلان اعلام کرد: کارخانه کفش ملی گنجه رودبار یک برند جهانی است و افتخاری برای کشور محسوب می شد که در چند سال گذشته متاسفانه تعطیل شد ولی طی ماههای اینده احیا و فعالیت اش را اغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت قیام خونین پانزدهم خرداد و یادبود شهید حجت الاسلام والمسلمین سید یونس رودباری در مصلی شهرستان رودبار، با بیان اینکه ایستادگی مردم گیلان و‌ رودبار در طول تاریخ بی‌نظیر است، اظهار کرد:ایستادگی مردم گیلان و شهرستان رودبار در طول انقلاب و به ویژه بعد از زلزله سال ۶۹  برای ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره زلزله شدید شهرستان رودبار در سال ۶۹ گفت:مردم ایران زلزله رودبار را فراموش نمی‌کنند و برای همیشه در این‌روز عزادار مردم رودبار هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر حل مشکلات اقتصادی کشور با همراهی مردم بیان کرد: مشکلات معیشت در کشور وجود دارد ولی مردم یقین داشته باشند که با ایستادگی شما و تدبیر دولت سیزدهم و مجلس انقلابی این معضلات برطرف خواهد شد و هیچ شکی در آن وجود ندارد.

عباسی، رودبار را پیشانی استان گیلان معرفی کرد و افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیست محیطی، آبی، برقی، انرژی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بسیار خوبی است که توجه به هر کدام در رشد اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه قزوین_رشت تصریح کرد: پروژه آزاد راه قزوین_رشت در بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اسناد خزانه تعطیل شده بود ولی اکنون با تلاش‌های صورت گرفته کار ساخت آن آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

. نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به احیا کارخانه کفش ملی در شهرستان رودبار گفت: کارخانه کفش ملی در گنجه رودبار افتخاری برای کشور بوده و برند جهانی محسوب می‌شد که در چندسال گذشته تعطیل شده بود ولی تا چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و به رشد اقصتادی استان کمک می‌کند.

عباسی زیتون یکی از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان معرفی کرد و افزود: در این محصول بهره وری و ارزش افزوده وجود داشته و نمی‌گذارم صنعت زیتون در رودبار از بین برود. وی با اشاره به نرخ مشارکت مردم در بخش اقتصاد در گیلان گقت:مشارکت مردمی در بخش اقتصاد ۵ درصد  از میانگین کشور بالاتر بوده و در تلاشیم تا این آمار افزایش پیدا کند.

مهم‌تر از جهاد تبیین برای مسؤولان جهاد تصمیم است

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه ماه خرداد، ماه به‌یادماندنی در تاریخ ایران اسلامی است، اظهار کرد: اتفاقات این ماه تمامی ابعاد ماهی به‌یادماندنی است؛ زیرا در این ماه وقایعی اتفاق افتاده که نماد احیاگری است.

محمد باقر قالیباف با اشاره به درس‌آموز بودن اتفاقات خردادماه در ایران اسلامی از منظر کشوری و شهرستانی گفت: اگر نگاهی به نمادهای خردادماه شود می‌‌توان درس‌هایی بسیارآموخت که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امید آفرینی تنها راه‌حل برای ایجاد آرامش در جامعه در مواقع بحرانی است، گفت: امام خمینی (ره) همواره امیدوار بوده و در اوج حمله دشمن در جنگ تحمیلی با یک آرامش خاص جنگ را اداره کرده و آن را بر کشور حاکم کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌تر از جهاد تبیین برای مسؤولان جهاد تصمیم است، افزود: تصمیمی صحیح یعنی یک تصمیم علمی، شجاعانه، مسئولیت‌پذیر که در آن با مردم با عدالت صحبت شده و به دنبال سهم‌خواهی، حامی‌پروری و بازی‌های سیاسی نباشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز