کانون و حفاظت محیط‌زیست استان گیلان تفاهم‌نامه همکاری امضاء‌کردند

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۴:۵۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۲۴۲۲
کانون و حفاظت محیط‌زیست استان گیلان تفاهم‌نامه همکاری امضاء‌کردند
تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک اداره‌های‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفاظت محیط‌زیست استان گیلان به امضا‌رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، این تفاهم‌نامه در 5 صفحه، 10 ماده و 2 تبصره در 2 نسخه به امضای سید‌جلیل میرعظیمی و حمزه‌عشوری، مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفاظت محیط‌زیست به امضا‌رسیده‌است.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط‌زیست، گسترش همکاری‌های مشترک و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه از طریق تقویت و توان‌مند‌سازی نسل کودک ونوجوان در حوزه پاس‌داشت محیط‌زیست، از موضوع‌های محوری این تفاهم‌نامه است.

این درحالی‌است که ارتقای دانش ‌و آگاهی آینده‌سازان، هم‌گرایی و هم‌افزایی درجهت اثر‌بخشی فعالیت‌های زیست‌محیطی و همکاری افزون‌تر در برگزاری جشنواره، مهرواره و نشست‌های تخصصی و آموزشی مشترک، از اهدافی‌است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره‌شده است.

غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های زیست‌محیطی، ایجاد بستر‌های مناسب جهت حضور حداکثری مربیان و اعضا در ویژه‌برنامه‌های زیست‌محیطی و ارایه مشاوره‌های علمی-تخصصی درطراحی و تولید محتوای رسانه‌ای آموزشی و هم‌چنین، همکاری با اداره کل حفاظت محیط‌زیست جهت توسعه و راه‌اندازی خانه‌های محیط‌زیست در مراکز فرهنگی‌هنری بخشی از تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان است در این تفاهم‌نامه است.

برهمین‌اساس، نیز همکاری با کانون درجهت نیاز‌سنجی، تعیین اهداف و تهیه محتوای آموزشی با رویکرد زیست‌محیطی، فراهم‌سازی زمینه بازدید رایگان جامعه هدف کانون پرورش فکری از موزه حیات وحش، اعزام کارشناسان خبره برای ارایه آموزش‌های متناسب با نیاز‌های کودکان و نوجوانان و درعین‌حال، همراهی در ایجاد تشکل‌های دوستدار محیط‌زیست و تسهیل در امر بهره‌گیری کارکنان و اعضای کانون از امکانات کتاب‌خانه‌ای جهت مطالعه و پژوهش نیز از اهم تعهدات اداره‌کل محیط‌زیست استان گیلان در این تفاهم‌نامه به‌شمار‌می‌رود.

این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک 3 ساله که با صلاح‌دید دو طرف قابل‌تمدید‌خواهد‌بود هم‌چنین، تاکیدی ویژه بر ضرورت اجرای برنامه‌های جامع آموزش همگانی زیست‌محیطی برای نسل کودک ونوجوان دارد و اشاعه فرهنگ، اخلاق و شیوه‌های سازگار با محیط‌زیست و جلب‌نظر آحاد جامعه به اهمیت پاس‌داشت از موهبت‌های خدادادی و اطلاع‌رسانی حداکثری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای طرفین‌دارد.

آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک نیز 16 خرداد 1402 به‌میزبانی  اداره کل محیط‌زیست استان گیلان در رشت صورت‌گرفت و سید‌جلیل میرعظیمی و حمزه‌عشوری، مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با ابراز خرسندی از این حرکت فرهنگ‌ساز، به افق‌های پیش‌رو اشاره و بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ پاس‌داشت از موهبت‌های خدادادی تاکید‌کردند.

گفتنی‌است در این مراسم، مسئولانی از دو دستگاه حضور‌داشتند و به طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات در ارتباط با اهمیت امضای این تفاهم‌نامه پرداختند.

photo_۲۰۲۳-۰۶-۰۶_۱۵-۴۶-۵۰

photo_۲۰۲۳-۰۶-۰۶_۱۵-۴۶-۴۸

انتهای پیام/

نظر شما