عامل تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی پیگیری قضایی می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۰۳:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵۸۴
عامل تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی پیگیری قضایی می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه هیچ مجوزی برای تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی صادر نشده بود، پیگیری قضایی در خصوص عامل تخریب این بنای تاریخی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ولی جهانی با بیان این خبر گفت: در خصوص تخریب این اثر هیچگونه مجوزی از سوی میراث‌فرهنگی صادر نشده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در آخرین مکاتبه که از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندرانزلی انجام شد، مبحث رفع خطر بنا مطرح بود و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان مطابق با نقشه‌ها، صراحتا به حفظ پوسته ساختمان بر اساس تکنولوژی جدید تاکید کرد.

او افزود: در جلسات متعدد با دادستان و بازدید‌های مکرر با مسئولان شهرستان، بسیار به حفظ اثر تاکید شده و این اداره کل تحت هیچ شرایطی نسبت به عمل ارتکابی خلاف قوانین و ضوابط ابلاغی کوتاه نخواهد آمد.

 جهانی در ادامه گفت: از شهردار و شورای شهر بندرانزلی نیز انتظار می‌رود در راستای احترام به درخواست‌های به‌حق فرهنگ‌دوستان و میراث‌فرهنگی(تا تعیین تکلیف نهایی موضوع در مراجع محترم قضایی) از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز خودداری کند و هر عملی باید تنها براساس ضوابط و موافقت کتبی میراث‌فرهنگی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: آنچه مبرهن است بنای تخریب شده باید بر اساس قوانین بصورت عین به عین بدون افزایش ارتفاع و بر اساس مستندات قدیمی موجود مطابق اصل اولیه خودش ساخته شود و البته پی‌گیری‌های حقوقی و قضایی برای این اداره کل نیز محفوظ است.

او با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته گفت: متن و نامه شکایت کارشناسی علیه تخریب‌کننده بنا آماده شده که روز سه‌شنبه تقدیم دادستان بندر انزلی خواهد شد.

جهانی در پایان بیان کرد: خواسته این اداره‌کل و همه علاقمندان به میراث‌فرهنگی بالطبع چیزی جز در نظر گرفتن شدن مجازات برای نابودکنندگان هویت ملی و آثار تاریخی ارزشمند در سراسر استان نیست.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز