کشف خمره سفالی در لاهیجان

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۰:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۴۸۲۶۸۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف یک عدد خمره سفالی در حین خاکبرداری برای احداث بنا در خیابان کارگر شهر لاهیجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، ولی جهانی  با بیان این خبر گفت : قسمتی از بدنه خمره سفالی کشف شده، شکسته شده و با حضور همکاران یگان حفاظت شهرستان از ادامه کار جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در منطقه مورد اشاره هیچ گونه شواهدی از سکونت در دوره‌ی باستان به دست نیامده است، افزود: خمره مکشوفه از سفال قرمز رنگ و بومی است.

جهانی با قابل مرمت دانستن خمره، قدمت شیء را مربوط به سده‌های اخیر دانست و افزود: خمره مکشوفه در زیر چند لایه آسفالت قرار گرفته و در خصوص تاریخ و قدمت اثر با توجه به اینکه منطقه مورد نظر، آثاری از دوران‌های گذشته را در بر نداشته، با پوشش گیاهان و درختان زیاد، فاقد هر گونه شواهد سکونت در ادوار گذشته بوده است، نمی‌شود اظهار نظر قطعی ارائه کرد.

 جهانی هرگونه اظهار نظر قطعی در خصوص قدمت خمره و وضعیت منطقه در دوره‌های گذشته را به انجام کاوش‌های باستان‌شناسی منوط دانست و عنوان کرد تا اخذ مجوز از پژوهشگاه و انجام کاوش‌های باستان‌شناسی، فعالیت عمرانی موقتا متوقف خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز