عباسی : گیلان را برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کنیم

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۴:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۲۹۷۲
عباسی : گیلان را برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کنیم
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم ساماندهی معتادین متجاهر در استان گفت: در راستای ساماندهی معتادین متجاهر و پیشگیری باید هر دستگاه اجرایی به وظیفه اش عمل کند و با هماهنگی هم استان را برای قاچاقچیان ناامن کنیم..

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر با بیان اینکه تهدید و آسیب مواد مخدر بسیار جدی بوده و باید فکری برای آن اندیشیده شود، یادآور شد: جلسات شورای هماهنگی مواد مخدر باید به طور مداوم و ماهانه برگزار شود و  برای کاهش مصرف مواد مخدر و ساماندهی معتادین متجاهر برنامه دقیقی اتخاذ شود.

وی با اشاره به برخورد جدی با تولید کنندگان و فروشندگان مواد مخدر سازمان یافته در استان هم اظهار کرد: بعضا در گیلان شاهد تولید و فروش سازمان یافته مواد مخدر هستیم که امنیت جامعه را با مشکل مواجه می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اتخاذ برنامه‌های فرهنگی در راستای آشنایی نسل جدید با صدمات مصرف مواد مخدر در جامعه بیان کرد: با اتخاذ اقدامات فرهنگی، نوجوانان را با مضرات مواد مخدر مطلع کنیم زیرا بسیاری هنوز از  آسیب ها و صدمات مصرف مواد مخدر آگاه نیستند.

عباسی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی  گیلان باید به روند درمان معتادین در مراکز ترک اعتیاد نظارت کند، تصریح کرد: بعضا شاهد هستیم که در برخی از مراکز ترک اعتیاد از معتادین با دریافت هزینه زیاد سو استفاده می‌کنند زیرا هزینه درمان اعتیاد جه از لحاظ مادی و جسمی بسیار سخت و زیاد شده است.

وی وجود معتادین متجاهر در استان را یک معضل بزرگ برشمرد و بیان کرد: مهمترین راه برای کاهش آمار معتادین انجام کارهای پیشگیرانه است، از این رو تحقق این با اقدامات فرهنگی و اجتماعی  و مبارزه با مواد به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کاهش مصرف مواد مخدر در استان گفت: آموزش فقط در خانواده نبوده و در آموزش و پرورش هم باید نسل جدید را با صدمات انواع مواد مخدر آشنا  کرد چرا که این مهم به کاهش آمار معتادین در جامعه کمک می‌کند.

وی از علل عدم تمایل معتادین به ترک اعتیاد را نبود اشتغال دانست و گفت: افراد نجات یافته از دامن اعتیاد را باید مورد حمایت قرار داد و برای آنان اشتغال فراهم کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هیچ گونه چشم پوشی نباید در میان باشد، تصریح کرد: برای مبارزه با این امر باید از بروزترین امکانات تجسس استفاده ، ورودی‌های استان‌ را کنترل کرده و استان را برای قاچاقچیان ما امن کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز