تداوم کاهش نرخ بیکاری در گیلان

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۱۸:۳۸:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۸۱۸
تداوم کاهش نرخ بیکاری در گیلان
استاندار با اشاره به تداوم کاهش نرخ بیکاری در گیلان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گفت: جایگاه گیلان در جدول بیکاری کشور ده پلهارتقاء یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : دکتر نجفی با اشاره به گزارش منتشر شده مرکز آمار ایران گفت: گیلان در بهار سال گذشته هشتمین استان بیکار کشور بود که این جایگاه در بهار امسال به رده‌ی هیجدهم بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: در حالیکه نرخ بیکاری در بهار سال گذشته   6. 13 درصد بود امّا براساس گزارش مرکز آمار ایران، این نرخ هم اکنون به 10درصد کاهش یافته است که     3.6   درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ تورم گیلان از نرخ تورم کشور هم کمتر است گفت: میانگین نرخ تورم کشور در فصل بهار 10.8 درصد است.

نماینده عالی دولت گفت:  عمده ترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان عبارتند از بهبود فضای کسب و کار استان، تثبیت شرایط اقتصادی، کاهش نرخ تورم و سود بانکی و سیاستهای اقتصادی دولت در حمایت از بخش‌های تولیدی بویژه کشاورزی و صنعت و نیز گردشگری بوده است .

دکترنجفی با قدردانی از همه‌ی کسانی که در کاهش نرخ بیکاری استان موثر بوده اند افزود: با بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید رتبه‌ی گیلان از استان دوّم بیکار در پاییز 92 به این جایگاه رسیده است و باید تلاش کنیم براساس قولی که به مردم استان داده‌ایم این جایگاه را باز هم ارتقاء بخشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز