استاندار خبر داد :

نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشور کمتر است

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۸:۳۷:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۱۵۴
نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشور کمتر است
استاندار گیلان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذارای گفت : نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و تبریک به مناسبت پیروزی در مذاکرات اظهار داشت : با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و مدیریت مدبرانه رئیس جمهور و تلاش های ارزشمند دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای توانستیم به حقوق هسته ای خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه این پیروزی ، فضای بین المللی جدیدی برای کشور ایجاد کرده است افزود : ایران اسلامی را اکنون به عنوان قدرت هسته ای می شناسند و با این فضای جدید رسالت ما بیشتر است و باید از فرصت ایجاد گردیده به نحو احسن در جهت توسعه و تعالی استان و کشور بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان از کاهش نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و اظهار داشت : نرخ بیکاری استان طی سالهای  91 ،  92، 93 به ترتیب15.5  درصد، 13.6 درصد و13.1درصد بود که این رقم در بهار سال 94 به 10 درصد کاهش یافته است در حالی که در بهار 93 این رقم13.6 درصد بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش رتبه بیکاری استان اظهار داشت : باتمامی تلاش های صورت گرفته بر طبق گزارش مرکز آمار ایران ، بیکاری استان از جایگاه دوم کشوری در سال 92 به رتبه 18 در بهار سال 94 بهبود یافت.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 10.8درصد بود گفت :این نرخ در گیلان 10 درصد است که پس از سالها نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

دکتر نجفی از بهبود عملکرد بانک ها نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود : عملکرد بانک ها به صورت هفتگی رصد و ارزیابی می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش فرش دستبافت و صنایع دستی استان اظهار داشت : انتظار داریم بخشی از اشتغال استان علی الخصوص در روستاها در این راستا شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بنگاههای کاریابی در استان نباید تنها به ثبت اسامی افراد جویای کار بسنده کند اظهار داشت : باید پیوند بنگاههای کاریابی با واحدهای اشتغالزا برقرار شود.

استاندار گیلان همچنین با عدم رضایت از عملکرد تعاونی های استان اظهار داشت : البته بخشی از این مشکل کشوری است اما باید اقدامات جدی در خصوص توانمند سازی تعاونی ها صورت پذیرد.

دکتر نجفی بر ضرورت توسعه صنعت ابریشم در استان تأکید کرد و افزود : باید با تمام توان در جهت توسعه ابریشم استان تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار داریم تا جلسات کارگروه اشتغال به گونه ای برگزار شود تا راهبردی برای افرادی که در بیرون رصد می کنند داشته باشد افزود : باید از فرصت خدمت گذاری به نحو شایسته و به بهترین شکل ممکن در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت اجرای دولت الکترونیک در استان تأکید کرد و افزود : باید در سال جاری حرکت های جدی در جهت تحقق این مهم صورت پذیرد.

دکتر نجفی بر لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری تأکید کرد و افزود : جذب نیروهای فعال و هوشمند گیلانی در شرکت های دانش بنیان از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به نخستین برداشت برنج در گیلان در روز گذشته افزود : باتوجه به مشکلات تأمین آب مزارع شالیزاری با تلاش خوب فرمانداران و مدیران و همکاری کشاورزان توانستیم از بروز صدمات جدی در این بخش جلوگیری کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت مدیریت واردات برنج تأکید کرد و افزود : باتوجه به اینکه در فصل زراعی جاری هزینه کشاورزان بیشتر از سال گذشته است باید با مدیریت در واردات ، کشاورزی که برنج خود را با رنج به ثمر می رساند متحمل ضرر نشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال جاری کاهش محصولی در برنج گیلان نخواهیم داشت افزود :  امسال ما در تولید برنج کاهش محصول نداریم و واردکنندگان طمع نکنند تا بیش از نیاز کشور برنج خارجی به کشور وارد کنند.

وی اظهار داشت : با کمبود امکانات و اعتبارات با یاری خداوند توانستیم از بحران خشکسالی گذر کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از گازدار شدن بیش از99.8 درصد روستای استان در سال آینده خبر داد و افزود : استان گیلان در این بخش توانست مقام نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

استاندار گیلان با اشاره به مجاهدت و فداکاری شهدا و جانبازان در دفاع از این مرز و بوم این عزیزان را افتخار کشور دانست و تصریح کرد : باید احترام خانواده های معظم شهدا و جانبازان حفظ شود و دستگاهها باید براساس سهمیه مشخص شده در قانون نسبت به اشتغال فرزندان این عزیزان اقدام کنند.

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی استان گیلان در سال 93 موفق گردید در بخش کسب و کار رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد افزود : این مهم حاصل نمی شد مگر در فضای وفاق، همدلی و دوستی که در استان وجود دارد .

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت : باتوجه به مشکلات تخصیص اعتبار عمرانی الحمدا... شاهد اجرای این پروژها در استان هستیم که باید از زحمات استاندار گیلان قدردانی کرد .

در ادامه این نشست مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ جهاد کشاورزی، توسعه نوغانداری کشور و مدیران عامل بانک های رفاه، صادرات، ملت به ارائه گزارشی از اقدامات خود رد بخش اشتغال پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز