استاندارگیلان :

دولت پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان فاجعه منا است

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۹:۳۲:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۶۵۱
دولت پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان فاجعه منا است
استاندار گیلان با حضور در منزل حاج علی محمد یحیی پور از قربانیان حادثه منا در روستای دوست کوه رودسر از خانواده ی وی دلجویی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : دکتر نجفی که به نمایندگی از هیئت دولت به دیدار خانواده‌ی قربانیان حادثه رمی جمرات رفته بود با اشاره به اینکه در این حادثه سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین عربستان کاملاً مشهود است گفت : به جهت عدم همکاری دولت عربستان برخی از مفقودین گیلانی کماکان وضعیت نامعلومی دارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در بدو ورود به نیویورک دستور رسیدگی عاجل به وضعیت مجروحین، مفقودین و کشته شدگان را صادر کردند افزود : از ساعات ابتدایی حادثه پیگیر وضعیت حجاج گیلانی بودم و در پی مصوبه هیئت دولت ستاد پیگیری و هماهنگی فاجعه ی منا در استان تشکیل شد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه کشته شدگان فاجعه ی منا در لباس احرام و خارج از تعلقات دنیوی به دنیای آخرت رهسپار شدند گفت : از خداوند منان برای این عزیزان علو درجات و مراتب بالاتر را مسئلت می نمایم.

دکتر نجفی مسئولان را همراه با بازماندگان دانست و افزود : امیدواریم با ورود همراه با صحت و سلامت دیگر حجاج کشورمان و انتقال اجساد کشته شدگان و مصدومان، چشم انتظاری خانواده ها به پایان برسد.

وی گفت : دولت تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق حادثه دیدگان انجام می دهد.

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری هایی که مستقیماً از ساعات اولیه با ارتباط با مسئولان حج و زیارت گیلان در مکه داشته است گفت : متأسفانه براساس آخرین آمار، تعداد کشته شدگان فاجعه ی منا مربوط به کاروان استان گیلان تا ظهر امروز به 14 نفر رسیده و تعداد مفقودین نیز تاکنون 10 نفر می باشد.

دکتر نجفی افزود : امیدواریم تعداد کشته شدگان از این رقم بیش تر نشود و هرچه سریع تر تکلیف مفقودین مشخص گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز