رییس کل دادگستری استان گیلان

زندانیان قشری از خود همین جامعه هستند

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۲۲:۲۴:۵۴
کد خبر: ۳۵۲۰۷۳
زندانیان قشری از خود همین جامعه هستند
رییس کل دادگستری استان گیلان" زندانیان قشری از خود همین جامعه هستند که مقتضیات زمانی و اجتماعی منجر شده تا هم اکنون در زندان حبس را تحمل کنند

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان " سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست فصلی مددکاران اجتماعی زندان ها، مدیران عامل انجمن های حمایت زندانیان گیلان و روسای زندان های استان از برگزاری این گونه جلسات ابراز خرسندی کرد.

وی افزود:مددکاران باید با نیت قلبی و علاقه به کار در صدد برطرف کردن مشکلات زندانیان برآیند زیرا مددکاران با انسان دوستی باید به برادران دینی خود کمک و یاری کنند.

سیاوش  پور با بیان اینکه زندگی اقتصادی خانواده زندانیان به سختی می گذرد و تربیت فرزندان دشوار است،ادامه داد: زندانیان قشری از خود همین جامعه هستند که مقتضیات زمانی و اجتماعی منجر شده تا هم اکنون در زندان حبس را تحمل کنند و این وظیفه ما و دست اندرکاران حوزه اصلاح و تربیت در حل رفع مشکلات این قشر است که در این امور نباید هیچ کوتاهی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه چشم امید مددجویان مددکاران هستند،تاکید کرد:مددکاران در انجام فعالیت‌ها نباید احساس دل‌سردی کنند. جدا از زندانیان، خانواده آنان نیز نیاز به حمایت دارند و مددکار زمانی احساس شادی خواهد کرد که بتواند در کارهایی که در حیطه قانونی او است به نحو صحیح و شایسته عمل کند.

سید حمید حسینی مدیرکل زندان های استان گیلان در ادامه این نشست گفت:اولین مددکاران ائمه معصومین (ع) هستند که باید در کلیه امور زندگی از این بزرگواران پیروی کرد.

وی افزود:نقش پررنگ مددکاری و چارچوب تشکیل آن در زندان ها با همکاری روسای زندان که خود مددکار هستند شکل می گیرد.

حسینی با برشمردن رسالت خطیر مددکاری که بردوش مددکاران نهاده شد،خاطرنشان کرد:مددکاران با ایمان به خدا و تقوا می بایست با تعامل انسان دوستانه و رعایت حقوق شهروندی و رعایت قانون با زندانیان ارتباط برقرار کنند تا بتوانند مشکلاتی که بر سر راهشان موجود است را کنار زده و قفل رهایی او را از زندان باز تا خانواده زندانیان که در بیرون منتظر بازگشت سرپرستشان به دامن خانواده هستند را فراهم کنند.

وی افزود: با کمک مددکاران و ایجاد پل ارتباطی با دیگر نهادهای درون و بیرون سازمانی توانستیم نسبت به سال قبل با کاهش جمعیت کیفری خوبی مواجه شویم که خود گامی بزرگ برای رسیدن به اهداف عالی چشم انداز سازمانی است و در این امر باید مستحکم تر از گذشته باشیم.

وی خطاب به مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان استان گفت:انجمن ها باید ظرفیت های استانی را شناسایی و از منابع موجود و ابتکار عمل،راهکارهای مناسبی برای ساخت بستر کمک بیشتر به خانواده مددجویان فراهم آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز