جشنواره فرهنگی ورزشی دختران روستا

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۳:۳۷
کد خبر: ۴۴۸۳۳۲
جشنواره فرهنگی ورزشی دختران روستا
جشنواره فرهنگی ورزشی دختران روستا به مناسبت دهه کرامت در ساحل مروارید خزر رشت برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، در این جشنواره که با هدف حفظ واحیای ورزشهای روستایی وبازیهای بومی - محلی گیلان باحضور بیش از 120 نفراز بانوان در سه بخش بازیها و ورزشها، پخت نان محلی و نمایش صنایع دستی نقاط مختلف گیلان برگزارشد در بخش بازیها و ورزشها ، تیمهای رشت ،لاهیجان و رودبار اول تاسوم شدند.
در پخت نان محلی نیز تیمهای ماسال ،شفت و رضوانشهر عناوین اول تاسوم را به دست آوردند. 
شهین دخت ملاوردی معاون رییس جمهور درامور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت ترویج واحیا بازیهای بومی محلی گفت؛ بانوان همیشه انتقال دهنده ارزشها بوده اند و دراحیا این بازیها نیزباید انتقال دهنده سنتها و آیین ها به نسل های آینده باشند.
معاون رییس جمهور درامور زنان وخانواده گفت؛دراین بازیهای روستایی و ورزشهای بومی می توان ارزشهایی چون صداقت ،راستی ،فداکاری ، وحدت ،همدلی و کار گروهی را به جامعه منتقل کرد.
مسعود رهنما مدیرکل ورزش وجوانان گیلان نیز با اشاره به 72 بازی و ورزش روستایی و محلی شناسایی شده دراستان گفت ؛جذابیت این بازیها و ورزشها که سابقه ای چندصدساله دارد بسیار بالاتر از ورزشهای وارداتی و بازیهای رایانه ایست فقط ما باید بتوانیم در انتقال آن به نسل جوان تلاش کنیم.
وی این بازیها را موجب سلامت نسلهای آینده دانست وگفت ؛باید بتوانیم برای ترویج این بازیها قوانین آن را تدوین وتبلیغات زیادی داشته باشیم.
جعفری رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی - محلی نیز از برگزاری 10 جشنواره ملی شاخص درکشور خبر دادوگفت ؛ یکی از این برنامه ها در حوزه بانوان،  جشنواره روستایی وبومی "حرکت وبرکت " است که باشرکت مادربزرگ ،مادر و دختر برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز