استاندار گیلان :

بسیاری از کسبه های خرد ممکن است بدلیل عدم آگاهی کالای قاچاق را بفروشند/ آموزش ها را بیشتر کنید

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۲۳:۲۴:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۷۵۴
بسیاری از کسبه های خرد ممکن است بدلیل عدم آگاهی کالای قاچاق را بفروشند/ آموزش ها را بیشتر کنید
استاندار گیلان در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت : بسیاری از کسبه های خرد ممکن است بدلیل عدم آگاهی از کالای قاچاق مبادرت به فروش آن نمایند که باید با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی صحیح نسبت به آگاهی آنان تلاش کنیم .

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق با بیان اینکه دولت یازدهم عزمی مصمم در مقابله با قاچاق کالا دارد افزود : برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی از جمله اصلی‌ترین مباحث دولت به شمار رفته و این ستاد به صورت مستمر  با ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌گردد که الحمدا... توفیقات خوبی نیز حاصل گردیده است.

استاندار گیلان افزایش کشفیات قاچاق در گیلان را نشان دهنده حضور قوی و جدی دستگاه های نظامی، انتظامی، دستگاه‌های اجرای و اقدامات هدایتگرانه بخش امنیتی و اطلاعاتی دانست و افزود : باید با اندیشه پیشگیرانه و آموزش در جهت مقابله با قاچاق تلاش کنیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه ما در بخش های نظارتی اندیشه پیشگیرانه است افزود : بسیاری از کسبه های خرد  ممکن است بدلیل عدم آگاهی از کالای قاچاق مبادرت به فروش آن نمایند که باید با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی صحیح نسبت به آگاهی آنان تلاش کنیم .

وی در ادامه اظهار داشت : نباید انتظار داشته باشیم آن کسبه‌ای که از نخستین ساعات صبح تا پاسی از شب جهت تهیه اندک ارزاق خانواده خود مشغول به کار بوده و ارتباط کمی با رسانه دارد از مباحث قاچاق کاملا مطلع باشد.

وی تأکید کرد : دستگاه‌های نظارتی و اجرای با قوت و جدیت با قاچاق بویژه با عاملین اصلی آن برخورد کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در امر آموزش و برگزاری همایش و سمینار‌های مختلف در این راستا خواستار اهتمام بیشتر مسئولین امر نسبت به آموزش و اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با قاچاق شد و افزود : دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا می‌بایست فعالتر عمل نموده و نسبت به برگزاری جلسات به صورت مستمر اقدام کند.

وی اظهار داشت : باید بابرگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی ، هدایتگرانه و پیشگیرانه در جهت مقابله با این پدیده شوم تلاش کنیم.

وی مبارزه با قاچاق کالا را از جمله اولویت های کشور دانست و افزود : باید با پدیده قاچاق به صورت انقلابی برخورد کنیم .

وی مقابله با قاچاق را موجبات رونق تولید دانست وبا اشاره به ضربات قاچاق به تولید ات داخلی  با ذکر نمونه ای به تولید کفش مرغوب گیلان در گذشته اشاره کرد و افزود :  : متأسفانه این تولید داخلی که زمانی جزو بهترین تولیدات کشور به شمار می‌رفت در گذر سالیان گذشته  جای خود را به محصولات چینی داده و موجبات بیکاری شاغلین این بخش را فراهم کرد.

استاندار گیلان مقابله با قاچاق را جزو اصلی‌ترین کار مدیران عنوان کرد و افزود : باید با بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت خود در جهت مقابله با پدیده قاچاق تلاش کنیم.

وی بر ضرورت برخورد منسجم، هماهنگ و جدی در مقابله با قاچاق تأکید کرد و افزود : الحمدا... وحدت همراهی خوبی که زبانزد کشور است در گیلان وجود داشته که باید از این ظرفیت در جهت مقابله با قاچاق بهره گیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز