فرمانده ناوگان شمال:

ایران اسلامی به جهان ثابت کرد با دوستی می توان در مقابل ظلم ایستاد

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۷:۲۶:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۰۲۳
ایران اسلامی به جهان ثابت کرد با دوستی می توان در مقابل ظلم ایستاد
ایران اسلامی به تمام ملت های جهان ثابت کرد که بدون درگیری و دوستی می توان در مقابل ظلم ایستادگی کرد و بدون چشمداشت به منافع غیرمشروع ، ماموریت ها و فعالیت ها را به نحو مطلوب به انجام رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان، دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد قبل از ظهر یکشنبه در آیین استقبال رسمی از ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان با اشاره به نخستین حضور ناوگروه ایرانی اظهار کرد: انجام این ماموریت یک هفته زودتر از موعد مقرر بیانگر آمادگی 100درصدی نیروی دریایی ناوگان شمال است.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان شمال همچنان درصدد کسب موفقیت هایی از این دست بوده و باید آنقدر این ماموریت ها انجام شود تا علاوه برنمایش توانمندی های خود ، اهمیت ناوگان شمال و دریای خزر برای همگان محرز و روشن شود.

فرمانده ناوگان شمال متذکر شد:اینها همه اولین هایی است که برای هرکدام زحمات بسیار زیادی کشیده شده تا با آموزش های لازم مردانی توانمند ، با اراده مستحکم و با تجهیزاتی بسیار کارآمد و به روز ، ماموریت های مهم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: قطعا مهندسان ، دانشمندان و کارکنان صنایع کشتی سازی تمجیدی وزارت دفاع در کسب موفقیت ماموریت هایی از این دست نقش و سهم عمده ای دارند.

دریادار دوم رضایی حداد خاطرنشان کرد: کسب افتخار و غرور ملی ارزشی است که هرکسی نمی تواند شیرینی آن را بچشد و ناوگروه اعزامی به جمهوری آذربایجان طعم شیرین این افتخار را با جان و دل چشیدند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی به تمام ملت های جهان ثابت کرد که بدون درگیری و دوستی می توان در مقابل ظلم ایستادگی کرد و بدون چشمداشت به منافع غیرمشروع ، ماموریت ها و فعالیت ها را به نحو مطلوب به انجام رساند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیروی دریایی ارتش را نیرویی راهبردی، سیاسی، بین المللی ،علمی ، نظامی معرفی کرده اند خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق فرمایش مقام معظم رهبری انجام موفقیت آمیز ماموریت هایی اینچنین است .

دریادار دوم رضایی حداد تصریح کرد: ناوگان شمال می توانست با کشتی ها و شناورهای ساخت کشورهای غربی ماموریت های خود را به انجام برساند اما انجام ماموریت سخت در شرایط نامساعد جوی و در دریایی که کمتر کشتی جرات تردد در آن را به خود می داد نشاندهنده توانمندی نیروی دریایی است.

  ناوگروه صلح و دوستی ایران متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز جوشن که برای نخستین بار از منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 25 مهرماه گذشته با پیام صلح و دوستی عازم بندر باکو در جمهوری آذربایجان شده بود، پس از طی مسافت 400مایل دریایی، غروب دیروز (شنبه) به میهن اسلامی بازگشت و در بندگاه انزلی پهلو گرفت.

بازدید از اماکن تاریخی و نظامی، برگزاری برنامه های فرهنگی، حضور در نماز جمعه باکو و دیدار با نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و دیدار با فرماندهان نظامی و سفیر ایران در آذربایجان از برنامه های انجام شده در این سفر اعلام شد.

همچنین افزایش تعامل و تداوم صلح و دوستی بین کشورهای حاشیه خزر ، افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی از مرز آبی و خاکی مشترک با کشور آذربایجان، نمایش اقتدار ، توانمندی و توانایی نیروهای نظامی ایران و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های خزر از اهداف این سفر اعلام شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز