تجلیل ازاعضای کاروان خدام العترت شهرداری رشت

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۴:۵۹:۲۶
کد خبر: ۴۹۱۳۶۴
تجلیل ازاعضای کاروان خدام العترت شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، علیرضاقانع مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهارداشت: در ایام اربعین توفیقی برای همکاران شهرداری رشت شد که تحت عنوان خدام العترت به کربلای معلی اعزام شوند. وی ازشهردار و اعضای شورای شهر رشت برای حمایت ازاین کاروان و از حضورآقای علوی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه، موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت و جناب کارگرنیا، شوقی ورجبی به خاطربازدید از کاروان درکربلا تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه علوی، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی رشت و ناظر شورا در ستاد اربعین، اظهار داشت: بابت توفیق حضورم درجمع بهترین ها ی اربعین درکربلای معلی خدا را شاکرم. دوستان مختلفی بی منت خدمات خالصانه نمودند. من دست هنرمندانی که سرچشمه خدمت شدند و در شرایط سخت و سرما زیر داربست،  با وجود بیماری و فضای نامناسب بهداشت عمومی کربلا، زحمت کشیدند را می بوسم. من در تریبون رسمی صحن شورا هم اعلام کردم بعنوان عضو شورا، دست و پای تک تک شما را که برای شهر ما سرچشمه افتخارشدید، می بوسم. و ازکسانی که برای اولین بار همت  کردند و ریسک را به جان خریدند که بروند در کربلا این خدمات را انجام دهند، تشکر می کنم. سپس علوی شجاعت دوستان اجرایی مجموعه شهرداری را ستود که با کمترین منابع و امکانات توانستند اسم شهر رشت را بعنوان خدام العترت، در دنیا و عالم شیعه مطرح کنند.

ایشان ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی بلااستفاده درشهررشت رابسیار زیاد دانست و باتوجه به خدمات برادر دینی، ابوزینب که زمینی را در اختیارهنرمندان نهاد و صادقانه به موکب فرهنگی خدمت کرد، قدردانی کرد. و در ادامه پیشنهاد تشکیل کمیته اقتصادی _فرهنگی، برای برنامه ریزی ارتباط دوگانه درحوزه فرهنگی و اقتصادی با کشورعراق به ویژه کربلا و نجف ، همچنین برنامه ریزی اربعین سال آینده ، باهدف هماهنگی دربودجه سنواتی را، به شهردار ارائه داد. علوی در پایان گفت امیدوارم خداوند فرصت و شرایطی فراهم کند تا بتوانم در وضعیتی مناسب، قدردان شماعزیزان باشیم.

کارگرنیا، عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهررشت با امید بر آنکه سعادت توفیق خدمت، مورد رضای حق قرار بگیرد بیان داشت: امکاناتی که در شأن عزیزان موکب فرهنگی، باید فراهم می شد، نشده بود واز اعضای کاروان خدام العترت، عذرخواهی کرد.

سپس ثابت قدم شهردار رشت در بیانات خود رویکرد دینی مذهبی را در سهمی از برنامه بودجه حوزه های عمرانی و غیر عمرانی، فرهنگ و ورزش و هنربرشمرد.

ثابت قدم اظهارداشت: عوامل اجرایی چنین موضوعاتی باید یک برنامه پیش بینی شده را دنبال کند و باید پشتیبانی بهتری انجام دهیم چراکه اینگونه هزینه ها، سرمایه گذاری انسانی است و فرهنگ سازی را به دنبال دارد. وی باتوجه به اینکه شهرهای عراق را  از نظر لوکیشن و تفکراستراتژی شهرهای کلان ،مناسب مراوده اجتماعی اقتصادی دانست، نیاز به رابطه ای که علاوه برمراوده صرفا مذهبی براساس تشیع نیزباشد، مطرح نمود.

شهرداررشت فرهنگ دوستی وبرادری را از نظرجغرافیا و منطقه خاورمیانه باکشور عراق درتصدی امورفرهنگی برای ارتقای فرهنگ انسانی درخانواده، شهر و استان، حایزاهمیت دانست وخاطرنشان کرد ادامه این مراودات میتواند در جریان مسائلی مثل جنگ سوریه باشد.

شایان ذکر است، ثابت قدم در پایان این برنامه با لوح تقدیر و هدیه سفر زیارتی مشهد مقدس ، از اعضای کاروان تجلیل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز