پیش بینی وضع هوا

نفوذ تدریجی جریانات سرد و بارش زا از ظهر چهارشنبه

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۵:۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۴۳۷
نفوذ تدریجی جریانات سرد و بارش زا از ظهر چهارشنبه
نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات سرد و بارش زا از ظهر چهارشنبه به منطقه است.

به گزارش اداره کل هواشناسی گیلان ، نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات سرد و بارش زا از ظهر چهارشنبه به منطقه است. این سامانه ناپایدار تا پایان هفته در استان فعال خواهد بود. بر این اساس طی این مدت بارندگی(برخی مناطق مستعد بارش مخلوط برف و باران)، وزش باد، کاهش محسوس دما، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف مورد انتظار است. خاطر نشان می شود طی بازه بعد ازظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید پیش بینی می شود. بر این اساس:

• با توجه به شرایط بارش شدید، آبگرفتگی معابر در بعضی نقاط وجود خواهد داشت.

• به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می شود با توجه به شرایط بارندگی و برف (لغزندگی سطح جاده ها و محور های کوهستانی)، مه آلود بودن هوا (کاهش دید) و کاهش محسوس دما، ضمن رعایت نکات ایمنی، به وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز باشند.

• دریا مواج و برای فعالیت های مرتبط نامناسب می باشد.

• بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های کشاورزی مرتبط، تمهیدات لازم را بعمل آورند. با توجه به نفوذ و استقرار هوای سرد ، به والدین دانش آموزان توصیه می شود نسبت به پوشش مناسب برای دانش آموزان اقدام نمایند. بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و ... با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند. شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز