نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس:

احداث تصفیه خانه فاضلاب در بیمارستان ها از نیازهای جدی استان است

۱۳۹۵/۱۱/۰۸ - ۱۲:۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۶۶۴
احداث تصفیه خانه فاضلاب در بیمارستان ها از نیازهای جدی استان است
محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت گیلان، اظهار داشت: استان گیلان در بخش زیر ساخت ها با مرز استاندارد فاصله بسیار زیادی دارد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه فاضلاب بیمارستان ها از ریشه های آلودگی زیست محیطی در گیلان است، اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب در بیمارستانها نیاز زیر ساختی مهم استان گیلان به شمار می رود

وی با اشاره به این موضوع که محرومیت زدایی باید در استان گیلان صورت بگیرد، اضافه کرد: با مشارکت بالای دولت و تعامل بخش خصوصی این جریان در گیلان باید جاری و ساری شود.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب در بیمارستانها نیاز زیر ساختی مهم استان گیلان به شمار می رود و تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی با تصفیه خانه فاضلاب باید تجهیز شوند.

قربانی در خصوص وضعیت تصفیه خانه ها، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب از نیاز های جدی در تمامی شهرستان های استان گیلان است.

وی با تأکید براینکه متأسفانه فاضلاب های بیمارستانی هم در فهرست عوامل آلوده کننده زیست محیطی در استان گیلان به شمار می رود، تصریح کرد: نمونه آن را می توان در مرکز استان و حتی شهرستانهای دیگر مشاهده کرد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به این نکته که نمونه بارز این فاضلاب ها را می توان در آلوده سازی رودخانه ها به ویژه در منطقه سراوان مشاهده کرد، گفت: بیمارستانهای سراسر استان گیلان باید به زیر ساخت های مهم و حیاتی تصفیه خانه فاضلاب تجهیز شوند.

وی با بیان این نکته که  فاضلاب های بیمارستانی سالهاست که به رودخانه هاسر ریز می شوند و آلودگی زیست محیطی را در استان رقم زده اند، تصریح کرد: احداث تصفیه خانه در بیمارستان ها باید سیاستی ادامه دار باشد.

قربانی با تأکید بر اینکه رفع معضلات زیست محیطی استان باید جدی پیگیری شود، اظهار کرد: سازمان محیط زیست هم باید نگاه ویژه ای به رفع این معضل داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز