استاندار گیلان:

امامان جمعه به مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کنند

۱۳۹۵/۱۲/۲۷ - ۱۲:۵۳:۲۴
کد خبر: ۵۳۶۰۶۰
امامان جمعه به مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کنند
استاندار گیلان گفت: امامان معزز جمعه برای مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش آفرینی موثری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمد علی نجفی در همایش ائمه جمعه گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی  با بیان اینکه امامان جمعه به تحقق مشارکت حداکثری و با شکوه انتخابات کمک کنند افزود : باید شرایط انتخابات به گونه ای باشد که علاوه بر مشارکت حداکثری مردم ، اصل امانتداری در آن نیز حفظ شده و امانت دار واقعی آرای مردم خواهیم بود .

وی انتخابات را ابزار نمایش قدرت ملی کشور دانست و افزود : نگذاریم امکانات عمومی در اختیار جناح خاص قرار گیرد.

استاندار گیلان افزود: برخی به دنبال ایجاد یأس و نا امیدی بین مردم هستند و نباید بگذاریم چنین فضایی در استان شکل بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امامان جمعه نگذارند عده ای نا امیدی و یاس را در جامعه گسترش دهند اظهار داشت  : نقش تاثیر گذار امامان جمعه در رویکردهای فرهنگی ، اجتماعی و معنوی در جامعه کاملاً مشخص است و تلاش کردیم از این ظرفیت به خوبی بهره گیریم .

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم افزایش امید بین مردم گفت: انقلاب اسلامی بر اساس ارزش ها و امید شکل گرفته و رفاه و معیشت مردم همواره مد نظر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به افتتاح چند پروژه مهم در گیلان با حضور رئیس جمهوری در نیمه اول فروردین 96 اظهار کرد: امروز امنیت مطلوبی در راستای فضای کسب و کار در استان ایجاد شده و براساس آمار وزارت صنعت ، معدن و تجارت، گیلان در سرمایه گذاری صنعتی رتبه هشتم را از آن خود کرده است.

دکترنجفی با اشاره به ایجاد فضای تعامل با بانک های استان و کمک بیش از انتظار بانک ها در رفع موانع تولید در گیلان افزود: در حال حاضر و براساس آمار روز گذشته، متوسط نرخ بیکاری استان در سال 95 به 11.3 درصد رسیده که 1.1 درصد کمتر از میانگین کشوری است .

وی افزود: گیلان در حال حاضر در جایگاه بیست و یکم بیکاری کشور قرار دارد در حالی که تا پایان سال 92 با 15.6 درصد بیکاری در رتبه پنجم قرار داشتیم.

استاندار با اشاره به بهبود 16 پله ای جایگاه گیلان در اشتغال گفت: با وجود قرار گرفتن در جایگاه 10 استان برتر کشور با کمترین نرخ بیکاری ، هدف ما قرارگرفتن در ردیف پنج استان برتر است.

نجفی با اشاره به کسب جایگاه دوم گیلان در زمنیه پرداخت تسهیلات در راستای رونق تولید گفت: وجود چنین فضایی نوید بخش بهبود شرایط روند توسعه ای گیلان در سال آینده در سطح کشور است.

استاندار گیلان از احیا195  واحد تولیدی گیلان در 3 سال گذشته خبر داد و افزود : تحقق اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به دولت نیست و سال آینده هم ادامه می یابد .

وی در ادامه اقدامات انجام شده در بنادر کاسپین ، انزلی و آستارا را نمونه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان برشمرد و افزود : 700 میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد .

وی گفت :  اصلاح برخی قوانین به اجرای فرآیند سرمایه گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

وی اظهار داشت : خوشبختانه امنیت مناسب و اطمینان بخشی در گیلان حکمفرما است .

دکتر نجفی اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی را به گواه مسئولین کشوری که از این منطقه بازدید کردند شور انگیز و فوق العاده توصیف کرد و افزود :  از جمله اقدامات خوب صورت گرفته  و اثر گذار  در این منطقه احداث بندر کاسپین می باشد که آماده افتتاح است.   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز