نتایج اولیه کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی «دیولونه» شهرستان ماسال

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۴:۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۲۳۵۱۵
نتایج اولیه کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی «دیولونه» شهرستان ماسال
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ماسال از کشف یک محوطه باستانی در «دیولونه» بخش شاندرمن این شهرستان خبر داد و گفت:قدمت این محوطه باستانی به هزاره اول پیش از میلاد باز‌می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛مجید کوهی مسئول نمایندگی این اداره کل در شهرستان ماسال با اشاره به موقعیت محوطه باستانی دیولونه در بخش شاندرمن شهرستان ماسال اظهار داشت:بر اساس کاوش‌هایی که تا به امروز صورت گرفته، قدمت محوطه مذکور به عصر آهن، دوره های اشکانی و همچنین هخامنشیان باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از این محوطه باستانی؛دیواره‌های سنگی،سازه‌ها ،کوره‌های فلزی و همچنین ظروف سفالی کشف شده از ادامه نخستین فصل کاوش ها تا ۲۸مهر خبر داد.

کوهی؛ وسعت منطقه در حال کاوش دیولونه ماسال را بیش از دو هکتار اعلام نمود و افزود: بنا به کاوش های صورت گرفته در این منطقه تاکنون بسیاری از اشیاء و اقلام زندگی و شکار حیوانات در این منطقه کشف شده که به لحاظ سبک زندگی، معماری و صنایع آن دوران حائز اهمیت است.

سرپرست کاوش های باستان شناسی محوطه باستانی دیولونه شهرستان ماسال با تاکید بر اهمیت این آثار بر توسعه گردشگری گفت:این آثار تاریخی سند هویتی و شناسنامه فرهنگی و اجتماعی ماسال است و نمایش آن در معرض عموم علاوه بر رونق گردشگری، زمینه توسعه گردشگری و رونق اقتصادی حاصل از این صنعت را فراهم می آورد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز