به همت مجموعه دار گیلانی؛

نمایشگاه کتاب ، آثار و اسناد «نهضت جنگل» در شهرستان صومعه سرا افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۴:۲۹:۲۲
کد خبر: ۶۴۷۰۱۲
نمایشگاه کتاب ، آثار و اسناد «نهضت جنگل» در شهرستان صومعه سرا افتتاح شد
نمایشگاه«اسناد نهضت جنگل» به همت مجموعه‌دار گیلانی و با حضور مسئولین شهرستان صومعه سرا در نگارخانه عباسیه کهن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مهران اشراقی مجموعه‌دار گیلانی با اشاره بر اینکه نمایشگاه«اسناد نهضت جنگل» سومین نمایشگاهی است که در راستای یادبود و همایش میرزا کوچک جنگلی در شهرستان صومعه‌سرا برگزار کرده‌ام،اظهار کرد:در این نمایشگاه ۳۰۰ اثر در خصوص نهضت جنگل در ۱۰۰قاب به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود : در این نمایشگاه ۶۶قاب و ۳۴تابلو از اسناد و مدارک و چکیده راهبردهای نظمیه،تلگراف‌نامه،اعلام‌نامه‌ها،اخطارها،پاکت‌نامه‌ها،تمبر،کارت‌پستال در زمینه نهضت جنگل،دوران مشروطه و مشروطه‌خواهی به نمایش گذاشته شده است.

اشراقی به وجود ۷۰جلد کتاب نیز با موضوع میرزاکوچک و نهضت جنگل در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت:تاکنون ۲۸۰عنوان کتاب با موضوع میرزاکوچک و نهضت جنگل منتشر شده است که ۷۰عنوان آن در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است.

اشراقی از رونمایی کارت پستال «کاظم مژدهی» یکی از یاران میرزا کوچک با حضور مسئولین در همایش استانی میرزا در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد:این اسناد و مدارک از ۹۰۰شهر ایران جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰فعالیت نمایشگاهی در سطح استان و کشور داشته‌ است ،گفت:بخشی از اسنادی که در نمایشگاه«اسناد نهضت جنگل» به نمایش گذاشته شده است از مجموعه شخصی و بخشی نیز از مرکز اسناد ایران است.

این مجموعه‌دار گیلانی در پایان با بیان اینکه برای نخستین بار در این نمایشگاه تاریخ نهضت جنگل در ۷قاب در معرض دید عموم قرار می‌گیرد،اظهار کرد:متاسفانه بدلیل کمبود امکانات و از لحاظ امنیتی این نمایشگاه یک روزه برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز