تخصیص بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسکن محرومان در کشور

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۴:۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۴۸۵۷۹
تخصیص بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسکن محرومان در کشور
مدیر کل دفتر تامین مسکن کمیته امداد کشور در رشت گفت:امسال 75هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسکن محرومان تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ ابراهیم بازیان مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور در بازدید از روند ساخت و تعمیر مسکن محرومان کمیته امداد شهرستان لنگرود گفت : قرار است امسال 75 هزار میلیارد ریال اعتبارات برای ارائه 75 هزار خدمت در قالب تعمیرات جزئی و اساسی ، خرید ، ساخت ، رهن و اجاره مسکن مددجویان تخصیص دهیم که بر این اساس در کنار 45 هزار خدمت تعمیراتی 30 هزار خدمت عمرانی انجام خواهیم داد.

وی افزود : کمیته امداد خدمات مسکن را برای تسریع در توانمند سازی خانواده های تحت پوشش را به طور جدی در دستور کار قرار داده است و در تلاشیم که در برنامه 5 ساله ششم که امسال سال اول اجرای آن است بتوانیم مشکل مسکن مددجویان را حل کینم.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور با بیان اینکه  در این راستا با ایجاد تنوع در خدمات مسکن ، هر ساله اعتباراتی  پیش بینی می شود افزود: عمدتا جهت گیری برنامه ها به سمت روستاها – مناطق محروم و مرزی و همچنین شهرهای زیر 100 هزار نفر است.

 ابراهیم بازیان گفت : امسال در شهرهای بزرگ برای اولین بار برای کمک به خانواده هایی که در اولویت کمک های بلاعوض نبودند ، از محل خط اعتباری صندوق قرض الحسنه و از طریق اعطای وام قرص الحسنه و تا حدودی کمک بلاعوض کمک خواهد شد.

وی افزود : برنامه کمیته امداد استفاده از همه ظرفیت های اجرایی – فنی – نظارتی و کمک های مالی مردم – خیران – دولت - نهادهای عمومی و خصوصی است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : با مشارکت سپاه پاسداران در سال 95 و 96 ، ساخت 5 هزار واحد مسکن محرومان را 7 استان کشور برنامه ریزی کردیم که هزار واحد متعلق به گیلان بود.

ابراهیم بازیان گفت : ساخت و واگذاری 4 هزار واحد از این واحدها تا دهه فجر امسال به پایان می رسد.

وی افزود : گیلان رتبه اول را در تامین منابع و بیشترین پیشرفت در اجرای این طرح را دارد به طوری که تا پایان دهه فجر امسال 850 واحد سهم مسکن محرمان این استان به مرحله بهره برداری می رسد  و تحویل خانواده های مددجو شد.

وی گفت : استان های سیستان و بلوچستان - ایلام - خوزستان - هرمزگان و منطقه بشاگرد هم جزء مناطق مشمول این طرح بود که از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود : پارسال  با استفاده از همه ظرفیت ها اعم از وام های طرح بهسازی بنیاد مسکن ، مشارکت سپاه و خیران و همچنین اعتبارات کمیته امداد و دولت توانستیم 25هزار واحد مسکن را در روستاها و شهرها شروع ، تکمیل و به بهره برداری برسانیم که این کار با 400 میلیارد تومان اعتبار در قالب 80 هزار خدمت عمرانی انجام شد.

ابراهیم بازیان تصریح کرد : همان طور در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه های توسعه تاکید شده است مقاوم سازی مسکن روستایی برای کاهش  تلفات جانی در حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز