کواکبیان:

آیت الله هاشمی صبور و مظلوم بود/اگر تدبیرهای هاشمی در نظر گرفته می شد بسیاری از اتفاقات در کشور رخ نمی داد

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۳:۴۸:۴۵
کد خبر: ۶۶۱۲۳۸
آیت الله هاشمی صبور و مظلوم بود/اگر تدبیرهای هاشمی در نظر گرفته می شد بسیاری از اتفاقات در کشور رخ نمی داد
مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سالن خاتم النبیاء رشت برگزار شد گفت: اگر تدبیرهای هاشمی در نظر گرفته می شد بسیاری از اتفاقات در کشور رخ نمی داد

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری اظهار داشت : باورش سخت است که یکسال از فراق این یار دیرین انقلاب گذشت ، ۲۰ روز قبل از فوت ایشان با دوستان شورای هماهنگی خدمت ایشان حضور یافتیم و آیت الله رفسنجانی بیان می کردند که کشور باید بر اساس احزاب بچرخد و نکات مهمی را عنوان کردند .

وی با بیان خصوصیات آیت الله هاشمی عنوان کرد : رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در زمینه ی آقای هاشمی فرمودند که بیش از شش دهه ایشان را می شناسند و با ویژگی های ایشان در قبل و پس از انقلاب اسلامی اشنایی داشته اند .آیت الله هاشمی فردی بود که به دنبال ثروت اندوزی نبود و حتی خانه ی جماران را حضرت امام (ره ) به ایشان داده بودند .

کواکبیان با اشاره به فضایل و هوش و درایت مرحوم هاشمی گفت :  هاشمی رفسنجانی از برخی جهات فراتر از امیر کبیر و مظلوم تر از شهید بهشتی بود .

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت : در زمان بنی صدر تهمت هایی که از ناحیه ی مخالفین به ایشان زده شد کمتر از تهمت های گفته شده در خصوص شهید بهشتی نبود .حق هاشمی رفسنجانی نیست که تصویر مبهمی از وی در ذهن جوانان ما باشد .

وی به انتقاداتی که در دهه ی گذشته از مرحوم هاشمی می شد اشاره کرد و افزود : از دست اصلاح طلبان هم آیت الله هاشمی زجر کشید، جو سازی های زیادی بر علیه ی ایشان صورت گرفت  و معتقدم که انسان باید خیلی سعه صدر داشته باشد که در برابر اوج تهمت ها ایستادگی کرده و صبور باشد و آیت الله رفسنجانی شخصیت بسیار صبوری بود .

نماینده ی مردم تهران با اشاره به انتخابات سال ۸۴ اظهار کرد : آیت الله هاشمی در انتخابات ۸۴ مصیبت های زیادی کشید.در حقیقت فتنه ی ۸۸ از ۸۴ شروع شد از زمانی که آقای احمدی نژاد به روی کار آمد، فتنه شروع شد و روزی نبود که در زمینه ی هاشمی برنامه ای نداشته باشد .در آن دوره آقای هاشمی بسیار مظلوم واقع شد و آماج دشنام های زیادی بود .

کواکبیان ادامه داد : کمتر سایت اصولگرایی بود که خبری بر علیه هاشمی نزند اگر ما میخواستیم حمایت کنیم متهم می شدیم که از فتنه گران و خواص بی بصیرت حمایت می کنیم .

وی تاکید کرد : هاشمی این دوره ها را طی کرد و هر کسی در برابر صبر ایشان کم می آورد.

وی اضافه کرد : هیچوقت نشنیدم ایشان ضد رهبری صحبت کنند آیت الله هاشمی همواره مقام معظم رهبری  را عمود خیمه نظام می دانستند.

کواکبیان با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور ، وحدت و انسجام ملی را سرمایه اصلی انقلاب خواند و گفت :

در اغتشاشات اخیر عنوان کردند که اصلاح طلبان حضور داشتند اما این سخن واقعا زشت و قبیح است.

وی گفت : مردم در تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی ارادت خود را نشان دادند.صدا و سیمای ما نباید برای سالگرد هاشمی داشته باشد ؟ استانها نباید برنامه ای داشته باشند ؟ ۱۵ ثانیه از کنگره ی سالگرد ایشان در صدا و سیما دیشب پخش شد ، این واقعا حق هاشمی نیست .

کواکبیان اذعان داشت ؛ یکی از ویژگیهای آیت الله هاشمی مظلومیت وی است اگر تدبیرهای آقای هاشمی در نظر گرفته می شد بسیاری از اتفاقات در کشور رخ نمی داد.قوه قضاییه تازه به این نتیجه رسیده که باید با احمدی نژاد برخورد کند ؟ مشکلاتی که اکنون داریم میراث همان ۸ سال است و اندکی هم مربوط به اکنون است.

وی خاطر نشان کرد : امروزه کاملا مشخص شده است که نقش هاشمی و بصیرت ایشان چقدر بوده است.

وی با اشاره به دولت دکتر روحانی عنوان کرد :ما به این دولت اعتقاد داریم چون این دولت در جاده قدم بر میدارد اما دولت قبلی جاده را اشتباه می رفت .عموم بیکاری ها از دولت های قبلی است فقر و نداری در حال بیرون زدن در جامعه می باشد.منافقان و آمریکا قطعا از اعتراضات سو استفاده کردند اما همه موارد را به گردن آنها نیندازیم.

وی تاکید کرد : ما شکاف طبقاتی ، نسلی ، جنسیتی و… در کشور داریم.این نسل با نسل گذشته فرق کرده است . شاید ۳۰ درصد این جوانانی که اعتراض کردند بیکار بوده اند علت یابی مشکلات بسیار مهم می باشد اگر به درد دل مردم نرسبم جای دیگری سرباز می کند.

کواکبیان با اشاره به تخصیص فضایی برای تجمعات در شهرها گفت : اصل ۲۷ قانون اساسی می گوید تجمعات آزاد است آن کسی که مشکل و اعتراض دارد باید بیاید و معضل خود را بیان کند. دولت باید به معترضین اجازه دهد که حرف بزنند.فیلتر تلگرام راه حل نیست.

کواکبیان با اشاره به جلسه ی شورای امنیت در زمینه ایران افزود :آمریکا می خواست که اراده ی خود را به شورای امنیت تحمیل کند اما اعضای شورای امنیت نیز تودهنی به آمریکا زدند چون دوره ی قدرت طلبی و سلطه ی قدرت های بزرگ به سر آمده است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی گفت : انشالله بتوانیم ادامه دهنده ی راه ایشان باشیم.

خبرنگار: طاهره ریحانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز