استاندار گیلان:

مردم از مسئولان حفظ دین در شئونات اداری را انتظار دارند

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۶۷۲۶۲
مردم از مسئولان حفظ دین در شئونات اداری را انتظار دارند
استاندار گیلان، در سومین جلسه‌ی استانی نماز با اشاره به اینکه می‌توان از فضای مجازی برای تبلیغ نماز و ترویج آن استفاده‌ی بهینه کرد گفت: مردم از مسئولان حفظ دین در شئونات اداری را انتظار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در سومین جلسه‌ی استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این گردهمایی معنوی افزود: فضای مجازی وسیله و ابزاری است که باید برای استفاده‌ی بهینه از آن برنامه‌ریزی دقیق شود.

وی نقش مجازی مجازی در جامعه را انکار ناپذیر دانست و گفت: اگر برای استفاده‌ی مطلوب از این فضا برنامه‌ریزی دقیق نکنیم قطعاً استفاده‌های نامطلوب از این فضا گسترش پیدا می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه می‌توان از فضای مجازی برای تبلیغ نماز و ترویج آن استفاده‌ی بهینه کرد اظهار داشت: نماز رابطه‌ی معنوی بنده با پروردگار است که باید به پیام و محتوای آن دقت کنیم.

وی اصل برگزاری نماز را از الزامات و واجبات دینی عنوان کرد و گفت: با خواندن نماز باید به اهداف و پیام آن همچون معنویت، راستگویی و عدم غیبت کردن توجه ویژه کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مقابل خداوند و مردم مسئول هستیم گفت: براساس وظیفه و تکالیفی که در اجرای امورات مردم داریم اگر نتوانیم مسئولیت و وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام دهیم به این معنا است  که از این امانت به درستی حفاظت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری نماز ملزم به رعایت مقدماتی هستیم گفت: یکی از پیش شرط‌های برگزاری نماز غصبی نبودن مکان نمازگزار است و در این مسیر اگر وظایفی داریم و در قبال آن به درستی انجام وظیفه نکنیم به نظر می‌رسد آن جایگاهی که هستیم غصبی محسوب می‌شود و نماز را دچار خدشه می‌کند.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه با رعایت پیش شرط‌ها و مقدمات برگزاری نماز قطعاً معصیت در جامعه کاهش پیدا می کند گفت: اگر این مقدمات رعایت نشود به اهداف و فلسفه‌ی وجودی نماز توجه نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولان حفظ دین در شئونات اداری را انتظار دارند افزود: اگر ملزومات نماز را رعایت کنیم بی شک در مقابل مردم سربلند خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را در جهت ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در ترویج نماز به درستی عمل کردیم این اقدام انطباق وظایف اداری با دین است.

وی با اشاره به اینکه اگر به واجبات دینی در کارهای اداری توجه نکنیم قطعاً واجبات دیگری همچون حق الناس را نیز رعایت نکرده‌ایم افزود: باید تلاش کنیم تا اقدامات ما تبلیغ خوبی برای روح و محتوای نماز باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز در بین مردم و خانواده‌ها تأکید و تصریح کرد: باید با گسترش و ترسیم صحیح رابطه‌ی معنوی بین معبود و بنده علاوه بر رعایت حق‌ا... به حق‌الناس نیز توجه ویژه کنیم.

در پایان این همایش از 4 دستگاه برتر و 9 نفر از برگزیدگان در موضوع نماز و فضای مجاز با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز