مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان :

فرهنگ ایثار اجتماعی به پیروی از ایثارگری های شهیدان باید در جامعه نهادینه شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۱۱:۵۲:۰۵
کد خبر: ۶۸۶۰۵۴
فرهنگ ایثار اجتماعی به پیروی از ایثارگری های شهیدان باید در جامعه نهادینه شود
عبدالله پاکاری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در جمع خبرنگاران گفت : فرهنگ ایثار اجتماعی به پیروی از ایثارگری های شهیدان باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به مناسبت هفته ی بزرگداشت شهدا با اصحاب رسانه سخن گفت.

وی ضمن تشکر از رسانه ها به جهت اشاعه ی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت : بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری بزرگداشت شهدا در سراسر کشور نشانه ی مستدام ماندن سایه شهدا در کشور است .

پاکاری افزود : وقتی به تاثیر گذاری فرهنگ شهادت در کشور پی می بریم که نقش آن را در نظام و انقلاب ببینیم.

وی ادامه داد : در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده همگی ما مسئولیم و در این بین رسانه ها نقش و جایگاه ویژه ای دارند و ما نباید از این ظرفیت های بالفعل غافل شویم .

وی گفت : با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفند ماه در سال ۵۸ بنیاد شهید و ایثارگران تاسیس شد و در آن زمان هنوز دفاع مقدس آغاز نشده بود و امام به دنبال تببین نقش خانواده های شهدا بود و وقتی اثرات این فرهنگ در صحنه ها و وقایع مختلف می بینیم به اندیشه ژرف امام پی می بریم.

پاکاری خاطر نشان کرد : انتخاب روز ۲۲ اسفند ماه بنا به مصوبه ای در سال ۸۳ به نام روز شهید نامگذاری شد اما برنامه های مربوط به این روز در ۵ سال برگزار می شود .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت : در همه ی ایام باید به یاد شهدا باشیم اما این روز فرصتی است تا بازنگری داشته باشیم که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه کرده ایم ؟

وی تصریح کرد : از ۱۵ اسفند ماه رسما با روز درختکاری به نام شهدای عزیز در استان گیلان شروع کردیم و برای این ایام برنامه های مختلفی را با مشارکت دستگاه ها و مردم انجام می دهیم.

پاکاری افزود : برنامه ی میهمانی لاله ها را در ۱۲۸۸ گلزار شهدا در پنج شنبه  این هفته داریم ، پیاده روی خانوادگی در روز جمعه از شهرداری تا گلزار شهدای رشت جز برنامه داریم.

وی تاکید کرد : امسال برای دومین سال مسابقه ی نامه به یک شهید را با همکاری آموزش و پرورش و دانش آموزان مدارس برگزار می کنیم که در سال گذشته  ۵۲۰۰ اثر مربوط به گیلان بود و پس از داوری ۳۰ اثر به تهران ارسال شد و سه اثر از گیلان در آثار کشوری جا گرفتند.

پاکاری اضافه کرد : اختتامیه جشنواره ی هنر ایثار استان گیلان در ۴ رشته ی شعر ، نقاشی ، عکاسی و خوشنویسی در روز دوشنبه خواهیم داشت و رونمایی از کتب و آثار مربوط به ایثار و شهادت انجام می شود .

وی گفت : دیدار با استاندار گیلان ، دیدار با خانواده های معظم شهدا ، برگزاری مسابقات ورزشی ایثارگران و … از برنامه های این هفته است .

پاکاری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید نهادینه شود ، اضافه کرد : زمانی که فرزندان این مرز و بوم خون خود را به انقلاب اهدا کردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی پابرجا بماند ما نیز باید ایثار اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم .

پاکاری خاطر نشان کرد : مردم استان گیلان در موارد مختلف این ایثار اجتماعی را نشان دهند .

وی اذعان داشت : فرهنگ ایثار و شهادت با شعار نمی شود بلکه باید به صورت یک گفتمان و فرهنگ نهادینه شود تا به نسل های بعدی نیز انتقال یابد.

پاکاری در خصوص الکترونیکی کردن خدمات این نهاد در کشور گفت : الکترونیکی کردن خدمات باعث سرعت بخشیدن خدمات به ایثارگران می شود و این امر بیشتر برای سهولت این عزیزان خواهد بود و با مراجعه به دفاتر امور مشترکین انجام می شود .مباحث مربوط به نظام وظیفه ، عنوان شکایات ، دریافت فیش حقوقی و …از طریق اینترنت قابل امکان است .

وی افزود : ایثارگران می تواند با مراجعه به ادارات بنیاد شهید نام کاربری و رمز عبور را دریافت کنند . ثبت نام کارت هوشمند برای ایثارگران در حال جریان است .

پاکاری در زمینه ی اشتغال ایثارگران اظهار کرد : اگر نهادها و بخش های خصوصی در زمینه ی اشتغال عنایت ویژه به این قشر داشته باشند بخش قابل توجه از مشکلات ایثارگران ما در چهارچوب حل خواهد شد.

خبرنگار: طاهره ریحانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز